معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان از رشد 110 درصدی سازمان های مردم نهاد این استان در دولت تدبیر و امید خبر داد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان گفت: تعداد سازمان‌های مردم نهاد استان سمنان در دولت تدبیر و امید با رشد چشمگیر به نسبت دوره‌های گذشته به رشد ۱۱۰ درصدی رسید.

به گزارش جماران، حبیب الله خجسته ‌پور در جلسه ویدئو کنفرانسی بررسی چالش‌های نهادهای مردمی با اشاره به رشد 110 درصدی سازمان های مردم نهاد استان سمنان در دولت تدبیر و امید، گفت: در این جلسه ویدئو کنفرانسی ۲۵ تن از مدیران تشکل‌های مردم نهاد و تعدادی از روسای انجمن‌های فرهنگی و هنری استان حضور دارند و خوشبختانه در طول دوران دولت تدبیر و امید در استان سمنان رشد ۱۱۰ درصدی در تعداد سازمان های مردم نهاد را شاهد هستیم که این امر نشان دهنده آن است که علاقمندی خوبی در بین مردم استان در جهت راه‌اندازی این تشکل ها وجود دارد.

وی خاطر نشان کرد: خوشبختانه با آغاز رشد کمی ، شاهد رشد کیفی در سازمان های مردم نهاد استان هستیم که در همین زمینه طرح‌های اجتماعی و فرهنگی را با اختصاص اعتبارهایی که از محل اعتبارهای اجتماعی وزارت کشور است، سعی کردیم تا جایی که مقدور بود به سازمان های مردم نهاد واگذار کنیم.

خجسته پور ادامه داد: یکی دیگر از برنامه هایی که در سمنان آغاز شده و به عنوان الگو در بین وزارتخانه‌ها و دیگر استان‌های کشور مطرح است ، بحث راه اندازی تشکل‌های محله محور (انجمن همیاران توسعه محله) بوده است که هرکدام از طرح های اجتماعی استان به افرادی که اهل همان محله بودند واگذار شد تا بین مردم محله و مدیران و مسئولان واسطی باشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان تصریح کرد: در طرح‌های دیگر مانند کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی، مدیریت بحران، ارتقاء نشاط اجتماعی و صیانت از حقوق شهروندی با برگزاری دوره های آموزشی و استفاده از بیانات عزیزانی که در این زمینه تسلط کاملی دارند، سعی کردیم برای توانمندسازی این تشکل ها اقدام شود.

وی اضافه کرد: در بحث بازرسی از دستگاه های اجرایی تلاش شد از تشکل های مردم نهاد استفاده شود و در حوزه تسهیل گری اجتماعی و اصلاح رفتارهای اجتماعی مانند حوزه ترافیک از ظرفیت این تشکل ها در استان استفاده شده است.

خجسته پور خاطر نشان کرد: در بحث مقابله با کرونا ویروس و بیماری کرونا سازمان های مردم نهاد استان پای کار بودند و این عزیزان کارنامه درخشانی را از خود به یادگار گذاشتند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان افزود: سازمان‌های مردم نهاد استان در بحث پیشگیری، درمان و مساعدت به دانشگاه های علوم پزشکی ارایه خدمات داشتند که از تلاش های این عزیزان نهایت قدردانی را داریم.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.