رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود ظهر امروز(شنبه 31 خرداد ماه) از مراجعه شش هزار و 251 نفر با علائم بیماری های حاد تنفسی به بیمارستان های این شهرستان خبر داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با بیان اینکه در ماه‌های اخیر، شش هزار و ۲۵۱ نفر در سطح شهرستان‌های تحت نظارت این دانشگاه با علائم بیماری‌های حاد تنفسی به بیمارستان مراجعه کرده‌اند، گفت: موج همه گیری کرونا نسبت به ماه های گذشته شدت گرفته است.

به گزارش جماران، رضا چمن ظهر شنبه در نشست شورای اداری استان سمنان به میزبانی استانداری ضمن بیان اینکه موج همه‌گیری کرونا ویروس در روزهای گذشته به نسبت مدت مشابه ماه گذشته در کشور شدت گرفته‌است، بیان کرد: میزان فوتی کاهش یافته و مردم هوشیارتر شدند و نظام سلامت در مقابله با کرونا ویروس خوب عمل می‌کند.

وی با بیان اینکه شش هزار و ۲۵۱ مبتلایان مشکوک و محتمل و قطعی به بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شاهرود در ماه‌های گذشته مراجعه کردند، افزود: یک هزار و ۲۱۰ تن بیمار محتمل و قطعی در ماه‌های گذشته به بیمارستان‌های شاهرود مراجعه و ۴۰ هزار تست از بیماران گرفته شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با بیان اینکه جواب آزمایش ۷۷۰ نفر در شهرستان‌های شاهرود و میامی مثبت اعلام‌شده است، تاکید کرد: ۸۱ درصد فوتی‌ها به دلیل کرونا ویروس بیماری زمینه‌ای داشتند و متوسط سن فوتی‌ها ۷۴ سال بود.

چمن با بیان اینکه تعداد کل مرگ و میر ناشی از تصادفات رانندگی در حوزه دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با ۳۶ درصد کاهش از ابتدای اسفند ۹۸ تا اردیبهشت ۹۹، ۱۹ مورد بوده که این رقم در مدت مشابه سال گذشته ۲۸ مورد است، ابراز کرد: تعداد کل مرگ از اسفند ۹۸ تا اردیبهشت ماه سال جاری، ۳۱۹ مورد بوده است که به نسبت مدت مشابه سال گذشته چهار درصد افزایش یافته است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.