مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان تأکید کرد: مراسم شب قدر در مساجد استان سمنان با رعایت تمامی پروتکل های بهداشت مقابله با کرونا برگزار شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان

به گزارش جماران، حجت‌الاسلام و المسلمین علی شکری با اشاره به برگزاری مراسم شب قدر با رعایت قانون فاصله گذاری اجتماعی و همچنین موازین بهداشتی، گفت: خوشبختانه تمام موازین از سوی مردم متدین و خداجوی استان سمنان و با همکاری امنای مساجد، بقاع متبرکه و … به خوبی برگزار شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان با بیان اینکه مردم استان سمنان بدون مشکل از فیوضات ماه مبارک رمضان بهره‌مند شدند، افزود: حمایت و نظارت کامل اداره کل تبلیغات اسلامی از برگزاری مراسم شب ‌های قدر با رعایت کامل اصول بهداشتی، وضعیت و نحوه برپایی مراسم تا لحظه آخر انجام شده است.

وی ادامه داد: مردم از ما مطالبه بازگشایی مساجد با همین روال رعایت موازین بهداشتی از جمله فاصله گذاری، استفاده از لوازم شخصی، ظرفیت 25 درصد مساجد و شبستان‌ها و … را دارند. تجربه برگزاری مراسم احیا و شب قدر نشان داد که مردم، خودشان به بهترین نحو مسائل را رعایت می ‌کنند.

شکری با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی، بیان کرد: معظم له فرمودند «معتقدم اگر قواعد سختگیرانه ‌ای هم در این زمینه وضع شود، مردم مؤمن و مسجدی حتماً بیشتر از دیگران به آن عمل می‌ کنند» لذا گروه‌ های مردمی به‌ ویژه هیئات امنای مساجد، هیئات مذهبی، ائمه‌ جماعات، گروه‌ های جهادی و عزیزان بسیجی محوریت بازگشایی مساجد در لیالی قدر را برعهده گرفتند و از عهده این وظیفه خطیر به‌ خوبی برآمدند.

وی با بیان اینکه باید از مساجد به مثابه ظرفیت بالای معنوی در جهت رشد دینی و اخلاقی جامعه بهره گرفته شود، اظهار داشت: هر چه بتوانیم بیشتر به مفاهیم قرآنی عمل کنیم و دستورات قرآن را در زندگی فردی و اجتماعی محقق سازیم، سعادتمند و رستگار خواهیم شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان به تلاش ‌های مجاهدانه عموم مردم به ‌ویژه کادر پزشکی و درمانی، گروهای فرهنگی تبلیغی، پایگاه‌های مقاومت بسیج و همچنین مساجد در خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: در این مدت به خوبی از ظرفیت بسیار عظیم هیئات مذهبی، روحانیان، مساجد و اماکن مذهبی در مقابله با ویروس کرونا و همچنین خدمات رسانی به مردم استفاده شد.

وی مساجد و اماکن متبرکه را بهترین پایگاه برای ترویج دین و رشد معنویت در جامعه دانست و خاطرنشان کرد: ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای بهره‌گیری از معنویت مساجد و اماکن دینی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1430763
  • منبع: خبرگزاری مهر
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.