سیدمحمد ناظم رضوی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: قلعه تاریخی پاچنار در نزدیکی میدان ابوذر سمنان با توجه به وجود خانه‌ها و بافت تاریخی از جمله آب انبار و خانه کلانتر که در اطراف آن وجود دارد می‌تواند در راستای بازآفرینی، مرمت، بهسازی و نوسازی ابنیه با ارزش و تاریخی و تقویت زیرساخت های گردشگری موثر باشد.

وی افزود: این قلعه تاریخی و خانه زیر قلعه توسط شهرداری سمنان تملک و با نظر کارشناسان میراث فرهنگی برای آن برنامه ریزی و احیا صورت می پذیرد. 

وی ادامه داد: رایزنی ها برای تملک خانه تاریخی داوودی که در جنب این قلعه است نیز صورت پذیرفته است اما هنوز با صاحبان خانه به توافق نرسیده ایم.

شهردار سمنان تاکید کرد: علاوه بر سنگفرش کردن و بازسازی کوچه باغ‌های تاریخی تعدادی خانه تاریخی نیز توسط شهرداری تملک شده و در حال آماده سازی آنها هستیم تا بر زیرساخت های گردشگری و زیبایی شهر افزوده شود. 

ناظم رضوی با اشاره به درخواست تملک و بازسازی کاروانسرای شاه عباسی واقع در زندان مرکزی سمنان بیان داشت: همچنان خواستار تملک و تفاهم نامه برای تملک، بازآفرینی و بهره برداری از این کاروانسرا هستیم و احیای این کاروانسرا سال هاست که به شکل یک مطالبه مردمی مطرح می‌شود.

وی بیان داشت: خانه باغ گل نرگس، خانه طالب بیدختی یا مدرسه رودکی، موزه آب در جنب آب انبار تاریخی قاضی، خانه مهاجر با عنوان سرای محله جهادیه، خانه پورحسینی در محله کوشمغان با کارکرد اقامتی، خانه خطیبی در ضلع شرقی مسجد تاریخی امام خمینی(ره) با کارکرد اقامتی، خانه دانایی به عنوان موزه در محله کهنه دژ، خانه حقیقت در چهار راه طالقانی، خانه رحیمیان روبروی مسجد جامع ، خانه معماریان در نزدیکی چهارراه مازندران، خانه هراتی در خیابان ابوذر و از همه مهم تر گاراژ کلانتر که می تواند یک طرح زیبا برای آینده شهر باشد در نزدیکی میدان بهشتی از جمله برنامه های هدف شهرداری سمنان در راستای زیبایی آفرینی بافت سنتی شهر است. 

وی خاطر نشان کرد: خانه های موسوی، معتمدی و نبوی نیز از دیگر خانه های قدیمی هستند که تملک و بازسازی آن ها از سوی شهرداری در حال پیگیری است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.