نادر فخری روز چهارشنبه در حاشیه بازدید هفتگی از واحدهای صنعتی شهرستان شاهرود به خبرنگار ایرنا گفت: تاکنون به این پالایشگاه هشت هکتارزمین اختصاص داده شده که برای توسعه بیشتر دستکم به ۴۰ هکتار دیگر نیاز دارد که با پیگیری های لازم این امر انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه پیگیری حل مشکل آب این پالایشگاه در دستور کار است، افزود: اکنون مشکل گاز این واحد برطرف شده و با تلاش مسوولان شهرستان و استان شاهد راه‌اندازی این پالایشگاه در شهریورماه خواهیم بود.

  عملیات اجرایی پالایشگاه نفت و گاز پیروزی شاهرود از سال ۹۲ با سرمایه گذاری بخش خصوصی برای فرآوری مواد نفتی در سه گام آغاز شد.

مرحله نخست آن که با تجهیزات بومی ساخته شد سال ۹۴ به بهره برداری رسید اما در سال ۹۷ به دلایل گوناگون مانند تامین نشدن مواد اولیه تعطیل شد.

  معاون استاندار سمنان ادامه داد: شرکت فولاد شاهرود هم  مشکلاتی از جمله توسعه کارخانه را دارد که مراحلی از آن طی شده و نیاز به مجوزهای ماده ۳۲ دارد که بزودی این پروانه‌ها گرفته می شود.

به گفته فخری اختلافات شرکت فولاد و شرکت توربوژنراتور با سازمان تامین اجتماعی هم با حضور مسوولان در هفته آینده بررسی و حل خواهد شد.

وی با بیان اینکه شرکت فولاد یکی از فعالترین واحدهای صنعتی شاهرود است، ابراز داشت: این شرکت با تولید انواع میلگرد با قطر هشت تا ۴۰ و همچنین تولید شمش نقش بسزایی در اشتغال شهرستان ایجاد کرده است.

معاون استاندار سمنان با بیان اینکه یکی از مهمترین مقدمات برای برنامه ریزی موضوع شناخت محیط است، تصریح کرد: بر مبنای شناخت از محیط می توان برنامه ریزی را طراحی کرد که در شاهرود هم با این هدف بازدیدهای میدانی از واحد های صنعتی در سال "جهش تولید" در دستور کار قرار گرفته است.

به گفته فخری چهارشنبه هرهفته به بازدیدهای میدانی از واحد های صنعتی، نشست ها و پیگیری مشکلات با هدف رفع موانع تولید اختصاص داده شده است.

فرماندار و مسوولان شهرستان شاهرود امروز از شرکت پالایش نفت و گاز پیروزی و همچنین شرکت فولاد شاهرود بازدید کرده و برخی از مشکلات و موانع تولید این ۲ واحد صنعتی را بررسی کردند.

در شهرستان شاهرود حدود ۳۳۰ واحد صنعتی و تولیدی فعالیت می کنند که بیش از ۱۰۰ واحد در شهرک صنعتی این شهر مستقر است.

۹۰ درصد از صنایع استان سمنان از نوع صنایع کوچک، ۶ درصد صنایع متوسط و بقیه صنایع بزرگ است، ۱۸ مجموعه شهرک و ناحیه صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی در استان سمنان تحت پوشش شرکت شهرک‌های صنعتی است.

کل اراضی در اختیار شرکت شهرک های صنعتی استان سمنان ۶ هزار و ۸۸۴ هکتار است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.