علیرضا آشناگر روز چهارشنبه در جلسه کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان سمنان در سالن یادگار امام (ره) استانداری اظهار کرد: بعد از تلطیف شرایط در بحبوحه شیوع کرونا، کارخانه‌ها فعالیت‌ خود را آغاز کرده‌اند اما در رابطه با تامین نقدینگی این واحدهای تولیدی مشکلاتی وجود دارد.

وی افزود: شعار جهش تولید همان بهبود کیفیت و افزایش سرعت تولید است هم چنین سرعت پرداخت تسهیلات توسط بانک ها باید افزایش یابد زیرا کارخانه‌ها مشکلاتی در زمینه تامین مواد اولیه و بهبود کیفیت تولید دارند که باید با تلاش مضاعف آن ها را برطرف کنیم.

آشناگر گفت: هم زمان با سرعتی که کارخانه ها برای تولید می دهند حتما دستگاه‌های اداری هم باید کمک کنند که سرعت در رسیدگی به مشکلات تولید به طور جدی دنبال شود.

استاندار سمنان ادامه داد: عملکرد دستگاه های مربوط به تسهیلات رونق عملکرد خوبی بوده است و ۱۰ هزار میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال به واحدهای تولیدی تسهیلات پرداخت شده و بیش از پنج هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال در دست پرداخت دارند.

وی افزود: تسهیلاتی هم برای نوسازی و بهسازی کارخانه‌ها در بخش های تولید، کشاورزی و صنعت تحت عنوان بند الف تبصره ۱۸ هم پرداخت شد و مساعدت های خوبی در این زمینه شده است اما انتظار می‌رود متناسب با اولویت های امسال که سال جهش تولید است عملکردی بهتری را شاهد باشیم.

وی ابراز داشت: دولت و بانک مرکزی باید سرعت در فرمول محاسبه تسهیلات بانک ها و هم در محاسبه سود تسهیلات را افزایش دهند.

آشناگر تاکید کرد: در نشستی که استانداران با وزیر کشور داشتند، یکی از پیشنهادات مطرح شده برای ارائه به رئیس جمهوری این بود که تسهیلات تولید از محل منابع مالی بانک‌ها و یارانه صندوق‌های اعتباری به صورت تلفیقی پرداخت شود که نرخ تسهیلات از ۱۸ درصد به ۱۲ درصد کاهش پیدا کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.