حسین امیرحسینی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا  با بیان اینکه تعداد ۳۰۰ پرونده معادل ۳۲ درصد از این شکایت ها منجر به سازش بین کارگر و کارفرما شد، افزود: انجام مشاوره قبل از شکایت کارگران و برگزاری دوره های آموزشی برای کارگران و کارفرمایان موجب کاهش ۲۲ درصدی این شکایت نسبت به سال ۱۳۹۷ شد.

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شاهرود ابراز داشت: در سال گذشته تعداد ۳۸ پرونده شرکت های خدماتی مورد بررسی قرار گرفت و برای فعالیت تایید صلاحیت شد.

وی  از یک هزار و ۳۳۴ مورد بازرسی واحدهای کارگری  در خصوص رعایت مسایل ایمنی، بهداشتی و قوانین کار خبر داد و گفت: نظارت بر اجرای مقررات و شرایط کار، مدت کار، دستمزد، رفاه کارگران و آموزش های مربوط به حفاظت فنی و راهنمایی کارگران و بررسی حوادث ناشی از کار از وظایف واحد بازرسی این اداره است.

امیرحسینی بازرسی انجام شده مربوط به آیین نامه اجرایی کارهای سخت و زیان آور را ۱۷۰ مورد برشمرد و ابراز داشت: در طی سال گذشته ۱۶ دوره آموزشی برای کارگران و کارفرمایان برگزار شد.

وی تعداد نفرات شرکت کننده در این دوره ها را ۱۳۹۰ تن اعلام کرد و گفت: این دوره های آموزشی که  ۱۰ هزار و ۷۰۸ نفر ساعت به طول انجامید با هدف کاهش حوادث حین انجام کار و کاهش شکایت کارگران از کارفرمایان انجام شد.

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شاهرود همچنین از برگزاری ۶۵۰ نفر ساعت دوره آموزش پیشگیری از آسیب های اجتماعی خبر داد و ابراز داشت: پارسال در شهرستان شاهرود در پنج رشته ورزشی، مسابقات کارگران کشور برگزار شد و هفت تیم منتخب شهرستان به مسابقات کارگران در استان های دیگر اعزام شدند.

به گفته وی بانوان شهرستان شاهرود در رشته دارت و داژبال مقام نخست کشوری کسب کردند.

امیرحسینی با بیان اینکه ۲ دوره مسابقات قرآن در این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: هشت تن از برگزیدگان این مسابقات به استان معرفی شده که از این تعداد چهار تن به مسابقات کشوری راه یافتند.

 شهرستان شاهرود با ۲۲۰ هزار نفر جمعیت و  ۵۳ هزار کیلومتر مساحت، دارای ۲۶۰ واحد تولیدی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.