سید محمد ناظم ‌رضوی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به اینکه در مرحله پنجم اجرای این طرح، توزیع بیشتر اقلام بهداشتی در دستور کار قرار دارد، بیان کرد:  تاکنون با اجرای چهار مرحله از این طرح، سه هزار عدد ماسک قابل شست‌وشو، یک هزار عدد ژل و محلول ضدعفونی‌کننده و ۸۰۰  عدد دستکش به منظور ایمنی پاکبانان سمنانی در مقابل کرونا توزیع شد.

وی تاکیدکرد: شهرداری سمنان برای حمایت حداکثری از پاکبانان در مقابل این بیماری، پیش‌بینی‌های لازم را انجام داده است و تاکنون هیچ یک از مجموعه کارکنان شهرداری به ویژه پاکبان‌ها، رانندگان اتوبوس و کارکنان آرامستان که بیشتر در معرض خطر هستند، به بیماری کویید ۱۹ مبتلا نشده‌اند.

وی از شهروندان خواست تا پسماندهای عادی و روزانه‌ خود به ویژه زباله‌های بیماران کرونایی بستری شده در خانه را به طور کامل ضدعفونی و بسته بندی کنند و راس ساعت ۲۲ در درون‌ سطل زباله قرار دهند تا خطر ابتلای پاکبانان به بیماری به کمترین حد ممکن برسد.

ناظم‌رضوی گفت: شهروندان سمنانی در شرایطی که همچنان خطر کرونا وجود دارد، باید با حفظ  بهداشت فردی و عمومی، به نکات بهداشتی و مدیریت صحیح پسماندهای خانگی برای حفظ سلامت خود، خانوادها و پاکبانان توجه ویژه داشته باشند.

وی، پاکبانان و نیروهای سازمان پسماند را مدافعان سلامت خواند و بیان کرد که از روزهای ابتدایی آغاز مقابله با شیوع کرونا، در راستای یکسان‌سازی اجرای امور در تمامی نقاط شهر، دستورالعمل کلی نحوه گندزدایی، الزامات ایمنی و اجرایی و نقاط حساس برای تمامی کارکنان شهرداری تدوین و ابلاغ شد.

ضدعفونی کردن معابر شهری همچنان ادامه دارد

شهردار سمنان به ادامه روندضدعفونی کردن شهر اشاره و بیان کرد:  معابر شهر و مکان‌های پرتردد و نقاط حساس معابر شهری همچنان ضدعفونی می‌شود.
وی گفت: عملیات گندزدایی و مه پاشی به‌صورت شبانه در حال انجام است و تا زمان رسیدن به وضعیت سفید ادامه خواهد داشت.

ناظم‌رضوی رعایت بهداشت فردی و اجتماعی از جمله دورانداختن دستکش‌ها و ماسک‌های مصرفی با ملاحظات زیست محیطی را از الزامات مقابله با کرونا عنوان کرد که باید با دقت و حساسیت انجام شود.

وی با اشاره به اجرای طرح فاصله‌گذاری هوشمند و بازگشایی اصناف کم‌خطر، بیان کرد: واحدهای صنفی ملزم به رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی به منظور مقابله با کرونا هستند.

شهردار سمنان ابراز داشت: کمیته بازرسی ستاد مقابله با کرونای شهرستان، کماکان بازرسی و نظارت‌های لازم را در راستای رعایت این پروتکل‌های از سوی اصناف به صورت مستمر انجام می‌دهند.

هم‌اکنون ۲۰۵ پاکبان برای پاکیزگی معابر شهر سمنان فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.