حبیب الله خجسته پور روز شنبه در آیین معرفی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان در تالار تئاتر شهر فرهنگسرای کومش این شهر افزود: برای واژه فرهنگ  تعاریف زیادی بیان شده است و به آسانی نمی توان تعریف واحدی از آن داشت و هر که از ظن خود یار فرهنگ می شود.

وی افزود: یکی از صفت های فرهنگ اخلاق است که در مردم استان سمنان به خوبی یافت می شود و این مساله باعث خواهد شد مدیریت برای متولیان فرهنگ سهل و ممتنع باشد . 

وی ادامه داد: بسیاری از آموزه های فرهنگی در تک تک مردم استان سمنان نهادینه شده است و نیازی برای آموختن فرهنگ به آنها نیست و از این جهت مدیریت  سخت است زیرا بایدتلاش کرد تا فرهنگ را چند قدم به جلو  برد. 

معاون سیاسی استانداری سمنان  با اشاره به مدیر کل جدید فرهنگ و ارشاد استان که از استان کرمان به سمنان آمده است گفت: اینکه مدیری از دیار کریمان به دیار عارفان آمده است می تواند سبب خیر باشد و در بین اهالی فرهنگ و هنر استان که بسیار حرف برای گفتن دارند موفق عمل کند.

خجسته پور بیان داشت : گستره فعالیت وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی بسیار زیاد است و از قرآن و عترت تا ادبیات، سینما و تئاتر و موسیقی و رسانه ها  را دربرمی گیرد که هر کدام می توانست یک وزراتخانه باشد. 

وی تاکید کرد: خبرنگاران می توانند در پوشش آنچه در فرهنگ و هنر اتفاق می افتد بسیار مثمر ثمر واقع شوند و  اگر کالای فرهنگی هنری به محصولی سودآور تبدیل شود می تواند پیشرفت قابل توجهی در جامعه به دنبال داشته باشد.

وی اظهار داشت: هنرمندان استان سمنان بسیار در هنر توانمند و یکتا هستند که می توان به ظرفیت های آنان بیشتر توجه کرد زیرا امروز بسیاری از هنرمندان به خاطر مسائل اقتصادی در کنج ازلت نشسته اند. 

در این آیین، با حضور محمدمهدی احمدی مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، فرشید فلاح لاله‌زاری به عنوان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان معرفی و از خدمات حجت الاسلام والمسلمین علی اصغر فضیلت قدردانی شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.