به گزارش خبرنگار مهر، احمد همتی پیش از ظهر شنبه در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه و ستاد فرماندهی اقتصادی مقاومتی استان سمنان به میزبانی استانداری ضمن بیان اینکه آب‌پایه و اساس توسعه صنعتی و فرآوری معادن است، اظهار داشت: طرح‌های تأمین آب بخش صنعت و معدن استان در اولویت اجرا قرار دارد.

وی بابیان اینکه معادن استان سمنان ازنظر تنوع محصولات معدنی، وسعت و حجم در کشور دارای رتبه‌های برتر است، افزود: از طرفی وجود نیروها و کارشناسان زُبده و مدیران خوبی که در این حوزه در حال فعالیت هستند به‌عنوان یک ظرفیت مطلوب محسوب می‌شود.

نماینده مردم سمنان، سرخه و مهدیشهر در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر لزوم فرآوری مواد معدنی در استان بیان کرد: با بهره‌گیری از فنّاوری‌های روز و در سطح استانداردهای جهانی، جایگزین مناسبی برای نفت می‌توان ایجاد کرد.

همتی با اشاره به اینکه درصد عظیمی از مواد کانی مهم کشور در استان سمنان وجود دارد، تصریح کرد: این امر در کنار تردد یک‌چهارم جمعیت کشور در سال از این استان و استقرار نیمی از جمعیت کشور در فاصله نزدیک و هم‌جوار استان، ظرفیت بسیار مطلوبی است.

وی بابیان اینکه تمامی مواد معدنی استان باید به‌صورت همه‌جانبه موردتوجه قرارگرفته و فرآوری این مواد برای افزایش ارزآوری و ارتقای ارزش‌افزوده، در دستور کار قرار داشته باشد، گفت: با توجه به این ظرفیت مطلوب نیاز است تا نمایشگاه دائمی معادن با ویژگی معرفی معادن و فرآوری‌های استان و همچنین حضور فرآوری‌های ملی و بین‌المللی برای هدف‌گذاری رسیدن به این سطح، در استان دایر شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.