رضا بینقی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: ماندن شهروندان در خانه برای قطع زنجیره انتقال کرونا موجب کاهش سرقت از منازل و افزایش سرقت خودرو، محتویات داخل خودرو، انبارها و مغازه‌ها در تعطیلات نوروزی امسال شد.

رییس پلیس آگاهی استان سمنان ادامه داد: از بیست و هشتم اسفند ۹۸ تا پانزدهم فروردین امسال سرقت از مغازه‌ها در استان سمنان ۲۵ درصد افزایش یافت.

وی با بیان اینکه  مغازه‌داران باید به حفاظت فیزیکی مغازه‌هایشان توجه ویژه داشته باشند، تصریح کرد: تجهیز مغازه‌ها به  حفاظ‌های مناسب و دوربین‌های مدار بسته، عامل بازدارنده از سرقت است.

وی یادآور شد: پاساژها در روزهای تعطیل می‌توانند با کمک گرفتن از مراکز خصوصی انتظام برای تامین امنیت پاساژها اقدام کنند.

بینقی افزود: چهار موسسه انتظام در استان سمنان وجود دارد که افراد آموزش دیده این موسسه‌های خصوصی آماده خدمات رسانی و نگهبانی برای حفاظت از اموال مراکز تجاری در برابر سرقت هستند.

وی خاطرنشان کرد: از بیست و هشتم اسفند ۹۸ تا پانزدهم فروردین امسال سرقت از خودرو ۵۰ درصد افزایش یافت، اما با هوشیاری پلیس درصد کشف وقوع سرقت خودرو در استان سمنان ۲۳۳ درصد افزایش یافت.

وی اضافه کرد: پلیس آگاهی استان سمنان با کنترل دوربین‌های جاده‌ای و استفاده از شیوه‌های پلیسی توانست خودروهای عبوری سرقتی را نیز کشف و به صاحبانش بازگرداند.

رییس پلیس آگاهی استان سمنان بیان کرد: رها شدگی خودرو در خیابان‌های خلوت، مجهزنبودن خودروها به دزدگیر و قفل مناسب، موجب افزایش سرقت از خودرو شده است.

وی اظهار داشت: بیشترین سرقت خودرو در استان سمنان از بیست و هشتم اسفند ۹۸ تا پانزدهم فروردین امسال مربوط به خودروهای قدیمی فاقد دزدگیر و ایمنی مناسب بود.

رییس پلیس آگاهی استان سمنان گفت: کشف وقوع انواع سرقت در استان در طرح نوروزی ۹۹ نسبت به مدت مشابه سال ۹۸ حدود ۱۱۰ درصد افزایش یافت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.