شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته(آذر/دی) از کشور چین آغاز شد و تا به حال دست‌کم یک میلیون نفر را در جهان مبتلا کرده است، در ایران از ظهر دیروز دو هزار و ۲۷۴ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور شناسایی شد و جمع تعداد مبتلایان قطعی به این ویروس را به ۶۰ هزار و ۵۰۰ نفر رساند. از این تعداد تا به حال سه هزار و ۷۳۹ نفر فوت و ۲۴ هزار و ۲۳۶ نفر بهبود یافته اند.

از آغاز شیوع این ویروس در جهان، خبرهای مربوط به آن در صدر اخبار دنیا قرار دارد و  این ویروس با درنوردیدن بسیاری از کشورها،  مکان های عمومی زیادی را در شهرهای مختلف دنیا به تعطیلی کشانده است.

اخبار کرونا استان سمنان در روزی که گذشت:

نبی‌اله خدابخشی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان گفت: ۱۳۰ اثر مربیان در قالب طرح ملی «پیک امید مجازی در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی» که  هم‌زمان با شیوع کرونا و تعطیلی مدارس، مهدهای کودک و مراکز فرهنگی‌هنری کانون با هدف امیدآفرینی، ایجاد شور و نشاط و رعایت توصیه‌های بهداشتی آغاز شد تولید شد.

*

سولماز میرزامحمدی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شاهرود گفت:یک هزار و ۹۰۰ بسته بهداشتی به کارکنان بهداشت و درمان  در بیمارستان‌ها، مراکز بهداشتی، اورژانس ۱۱۵ و همچنین بیماران خاص  اهدا شد.

*

سید احمد ابوالقاسمی‌فر رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود گفت: ۲ هزار لیتر محلول ضدعفونی دست و محیط با امکانات آزمایشگاهی و به کارگیری متخصصان در این واحد دانشگاهی با هدف مقابله با ویروس کرونا تولید و تحویل مراکز درمانی شد و این دانشگاه با مرمت و راه اندازی دستگاه تقطیر مایع به مایع موجود در آزمایشگاه مهندسی شیمی و گرفتن مجوزهای لازم توسط شرکت" کیمیا طیران ذکریا" مستقر در مرکز رشد این دانشگاه موفق به تولید این محصول شد.

*

حسین زیاری رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان سمنان گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا، ورزشکاران این شهرستان به عنوان یک نهاد مرجع در راستای وظیفه اجتماعی به شعار «در خانه می‌مانیم و ورزش می‌کنیم» عمل می‌کنند و فلسفه ورزش بهبود سلامت جسمی و روحی افراد در جوامع است و بدون شک جامعه توسعه‌یافته، جامعه‌ای است که افرادی سالم دارد.

*

عباس بارانی رییس هیات ورزش های همگانی میامی گفت: ۳۷۰۰ نفراز مردم این شهرستان در مسابقات فکری و سرگرمی به صورت مجازی با محوریت «کرونا را شکست می دهیم» شرکت کردند و از ابتدای نوروز در هشت مرحله مسابقات فکری شامل ضرب‌المثل‌ها، " حدس بزنید" و بازی های فکری کودکانه در شبکه های مجازی منعکس شد.

*

علی رضا باقری رییس مرکز آموزش فنی و حرفه ای بیارجمند گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا کنون ۱۰ هزار عدد ماسک بهداشتی در این مرکز تولید شده است و در اسفند ماه هم ۴۵۰۰ عدد ماسک با فعالیت ۲ کارگاه در مرکز آموزش فنی و حرفه ای تولید شد.

*

مهدی خراسانیان رییس قرارگاه یحیی ‌بن‌ موسی ‌الکاظم (ع) شهرستان سمنان گفت: روزانه ۱۲ هزار بسته بهداشتی شامل دستکش، ماسک و ماده ضدعفونی کننده در این شهرستان از سوی نیروهای مردمی بسیج در این قرارگاه توزیع می شود و  اولویت این قرارگاه مردمی ورود به بحث پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در شهرستان سمنان است.

*

عبدالرضا میقانی فرماندار مهدیشهر گفت: از زمان شیوع کرونا تاکنون، تشکل‌های مردمی این شهرستان ۵۳ هزار و ۷۵۰ عدد ماسک تولیدی توسط خیران را به صورت رایگان در شهرها توزیع کردند و انجمن توسعه و آبادانی مهدیشهر، انجمن بیماران خاص و خیریه‌های فدک، آبشار عاطفه‌ها، امیرسامان، آوای آرامش و امیرالمومنین از جمله تشکل‌های مردمی این شهرستان است که در تولید و توزیع ماسک مشارکت داشتند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.