شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته(آذر/دی) از کشور چین آغاز شد و در اوایل اسفندماه این ویروس به کشور ایران رسید، از ظهر دیروز یکهزار و ۷۶۲ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور شناسایی شد و جمع تعداد مبتلایان قطعی به این ویروس را به ۲۴ هزار و ۸۱۱ نفر رساند. از این تعداد تا به حال هزار و ۹۳۴ نفر  فوت و ۸ هزار و ۹۳۱ نفر بهبود یافته اند.

از آغاز شیوع این ویروس در جهان، خبرهای مربوط به آن در صدر اخبار دنیا قرار دارد و  این ویروس با درنوردیدن بسیاری از کشورها،  مکان های عمومی زیادی را در شهرهای مختلف دنیا به تعطیلی کشانده است.

اخبار کرونا استان سمنان در روزی که گذشت:

نوید دانایی رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان گفت: تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در مناطق تحت پوشش این دانشگاه شامل سمنان، مهدیشهر، گرمسار، آرادان، سرخه و دامغان تا ظهر امروز به ۳۹۷ نفر رسید که از این مجموع  ۳۰۷ بیمار با بهبودی کامل مرخص شدند.

*

رضا چمن رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود گفت: از نمونه های دریافتی نتیجه ۳۱۸ مورد آزمایشگاهی مبتلا به ویروس کرونا مثبت گزارش شده است که تاکنون ۲۳۷ تن از مبتلایان به ویروس کرونا در شاهرود بهبود یافتند.

*

حبیب‌الله خجسته‌پور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان گفت: اصحاب رسانه و قلم با ایفای نقش در اطلاع‌رسانی، آگاهی‌بخشی و نقد توام با ارائه راهکار، یاری‌گر تصمیم‌گیران برنامه‌های مقابله با کرونا به منظور اصلاح برخی تصمیم‌ها و رفتارها در مسیر اجرا باشند و در بازتاب خدمات و اقدامات انجام شده توسط مجموعه دستگاه‌های درگیر در ستاد مقابله با کرونا همچون دانشگاه‌های علوم‌پزشکی و هلال احمر ایفای نقش کنند.  

*

سرهنگ سید موسی حسینی رییس پلیس اطلاعات و امنیت عمومی استان سمنان گفت: ۱۸ نفر در استان در زمینه تخلفات مرتبط با ویروس کرونا در بخش احتکار اقلام بهداشتی و اخبار جعلی در فضای مجازی دستگیر شدند که از این تعداد  ۱۵ نفر در زمینه احتکار اقلام بهداشتی و سه نفر در زمینه تخلفات سایبری و انتشار خبرهای جعلی درباره ویروس کرونا فعالیت می‌کردند.

*

 مژگان قادری مسوول دفتر انجمن بیماران کلیوی استان سمنان گفت: بسته‌های بهداشتی شامل ماسک و محلول ضدعفونی کننده به منظور پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا در اولویت نیازهای بیماران کلیوی و به ویژه پیوند عضو استان است زیرا افراد پیوند عضو به دلیل داروهایی که برای جلوگیری از پس زدن پیوند مصرف می‌کنند دارای سیستم ایمنی ضعیف و در خطر ابتلا به ویروس کرونا قرار دارند و نیاز ماسک برای این بیماران حیاتی و ضروری است.

*

سرهنگ تقی کبیری رییس پلیس راه استان سمنان گفت: تصادفات و ترددهای جاده‌ای از بیست و پنجم اسفند ۹۸ تا سوم فروردین امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۰ درصد کاهش یافت،  از بیست و پنجم اسفند تا سوم فروردین سه نفر و در مدت مشابه سال گذشته ۶ نفر در جاده‌های استان سمنان بر اثر تصادف‌های رانندگی جان باختند.

*

نادر فخری فرماندار شاهرود گفت : برای مقابله موثر با گسترش ویروس کرونا، کلیه اصناف این شهرستان، به جز بخش‌های ضروری، تا ۱۵ فروردین تعطیل هستند و  اصنافی چون نانوایی ها، فروشگاه های گوشت و پروتئین، خواروبارفروشی و لبنیات،   فروشگاه های زنجیره ای، قنادی، میوه و تره بار، تجهیزات پزشکی داروخانه ها و نمایندگی های مجاز خودرو فعال خواهند بود.

*

احسان منصورکیایی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان گفت: از ۲۵ اسفند ٩٨ تا پایان نیمه اول تعطیلات نوروز ٩٩ تردد در محورهای مواصلاتی این استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۷ درصد کاهش یافت و جمعا ۲ میلیون و ۲۴۴ هزار وسیله نقلیه در این مدت در تمام محورهای مواصلاتی استان سمنان تردد داشت.

*

محمدباقر منوچهری مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان سمنان گفت: ۱۸ واحد نانوایی به دلیل رعایت نکردن نکات بهداشتی در پیشگیری از شیوع ویروس کرونا از اوایل اسفند در استان پلمب شد و تا امروز پنجم فروردین از مجموع ۱۸ واحد نانوایی پلمب شده  ۱۲ نانوایی با تعهد رعایت نکات بهداشتی در مراحل پخت و تحویل نان رفع پلمب و دوباره فعال شدند.

*

سرگرد پاسدار غلامرضا جزء بستجانی مسوول بسیج سازندگی سپاه ناحیه میامی گفت : ۲۵ هزار بسته انواع مختلف شامل محلول‌های ضدعفونی، ۷۰۰ لیتر مواد شوینده و گندزدایی بین مردم این شهرستان توزیع شد.

*

مراد خادم مدیرکل امور عشایری استان سمنان گفت: کوچ عشایر استان به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا یک ماه به تعویق افتاد و اکنون در مناطق قشلاقی واقع در مناطق جنوبی استان مستقر هستند و در  صورتی که در روال عادی از اواخر فروردین کوچ بهاره آغاز می‌شود با نامه‌نگاری برای همکاری منابع طبیعی با توجه به تاخیر در کوچ دام عشایر انجام شده و هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.