نوید دانایی شامگاه پنج‌شنبه به خبرنگاران در سمنان ابراز داشت: شیوع ویروس کرونا در شرایط کنونی کشور و به تبع آن در استان سمنان و با توجه به اهمیت امر تشخیص و تایید سریع بیماری برای افراد مشکوک به ابتلا به این بیماری، ضرورت افتتاح آزمایشگاه تشخیصی بیماری کووید ۱۹ را دوچندان کرده است.

وی ادامه داد: راه‌اندازی این آزمایشگاه، امکان تشخیص آزمایشگاهی ویروس کرونا در استان را فراهم کرده است.

به گفته دانایی افتتاح مرکز تشخیص ویروس کرونا ۲۰۱۹(Covid-19) نیاز ارسال آزمایش‌ها به استان تهران را رفع کرده است.

وی اضافه کرد: با افتتاح این آزمایشگاه، وضعیت بیماران مشکوک به ویروس کرونا سریع‌تر مشخص شده و ادامه درمان نیز راحت‌تر انجام می‌گیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان افزود: در راستای بهسازی، تجهیز و راه اندازی این مرکز 20 میلیارد ریال هزینه شده است.

به گفته علیرضا رییسی معاون وزیر بهداشت، از ظهر دیروز یکهزار و ۱۹۲ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور شناسایی شد و کل مبتلایان به این بیماری در کشور به ۱۷ هزار و ۳۶۱ نفر نفر رسید، این تعداد در استان سمنان با ۶۰ نفر مبتلای جدید در ۲۴ ساعت گذشته به ۵۷۷ نفر افزایش یافت.

کیانوش جهانپور روز گذشته تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در استان سمنان را ۵۱۷ نفر عنوان کرده بود و با مثبت بودن نتیجه آزمایش کرونای ۶۰ نفر در شبانه روز گذشته، تعداد مبتلایان به ۵۷۷ نفر رسیده است.

افزایش آمار مبتلایان در ۲۴ ساعت گذشته در استان سمنان نشان می دهد مردم هنوز قرنطینه و پویش «در خانه بمانیم» را به صورت جدی دنبال نکرده اند و گزارش میدانی خبرنگاران ایرنا حاکیست تردد شهروندان در سطح شهر سمنان طی روزهای اخیر کاهش چشمگیری نداشته است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.