شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته(آذر/دی) از کشور چین آغاز شد و در اوایل اسفندماه این ویروس به کشور ایران رسید، تا به حال ۱۲ هزار و ۷۲۹ نفر در کشور به این ویروس مبتلا شدند که از این تعداد ۶۱۱ نفر فوت و ۴ هزار و ۳۳۹ نفر بهبود یافته‌اند. از آغاز شیوع این ویروس در جهان، خبرهای مربوط به آن در صدر اخبار دنیا قرار دارد و  این ویروس با در نوردیدن بسیاری از کشورها، مکان های عمومی زیادی را در شهرهای مختلف دنیا به تعطیلی کشانده است.

اخبار کرونا استان سمنان در روزی که گذشت:

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد: از ظهر دیروز یکهزار و ۲۸۹ مورد بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور شناسایی شد که این تعداد در استان سمنان با ۴۷ نفر مبتلای جدید به ۴۰۹ نفر افزایش یافت.

*

فرماندار سمنان گفت: واحدهای صنفی غیرضروری این شهرستان به درخواست و اعلام آمادگی خود اصناف از فردا یکشنبه بیست و پنجم اسفند به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا تعطیل  از جمله طلافروشی‌ها و مشاوران املاک از فردا یکشنبه تعطیل و میوه‌فروشی‌ها، نانوایی‌ها و لبنیاتی‌ها از جمله واحدهای ضروری هستند که تعطیل نمی‌شوند.

*

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با اشاره به اهمیت خارج نشدن افراد از منزل به منظور جلوگیری از گسترش کرونا، گفت: تبلیغات درون شهری و تلویزیونی مردم را به خریدکردن مجاب می‌کند که این امر مبارزه با کرونا را سخت‌تر می‌کند.

*

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان  در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استانداری و ستاد مبارزه با کرونا در استان سمنان بیان‌کرد: رفتار جامعه، تعیین‌کننده رفتار ویروس است و برای مقابله با ویروس کرونا باید عزم جدی ایجاد شود.

*

رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود گفت: نتیجه آزمایش ابتلا به ویروس کرونا  در شاهرود برای ۱۹۷ تن مثبت گزارش شده ؛ که ۱۱۷ از آنان با بهبودی از بیمارستان ترخیص شده‌اند..

*

مدیر بیماری‌های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان گفت: شهروندان با خودارزیابی و ثبت شرح برای شکست ویروس کرونا همکاری کنند و  با پاسخ درست به پرسش‌های مطرح شده در سامانه salamat.gov.ir برای تسریع در شناسایی و غربالگری بیماران مبتلا به ویروس کرونا کمک کنند.

*

اولین نوزاد از مادر مشکوک به کرونا در بیمارستان کوثر سمنان به دنیا آمد تا امید در دل مردم برای شکست این ویروس با تکیه بر توانمندی‌های پزشکان، پرستاران و کادر درمانی زنده شود، بنا بر این گزارش، نوزاد پسر به اسم "محمد" با وزن سه کیلو و ۳۰۰ گرم است.

*

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان گفت: فراخوان مردمی «یار در خانه» ویژه بهار ۹۹ در راستای مبارزه با شیوع ویروس کرونا به هدف امید بخشی و ایجاد نشاط منتشر شد و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با همکاری انجمن های هنری و موسسات فرهنگی زیر مجموعه خود  پویش مردمی را با عنوان جشنواره هنری «یار در خانه» برگزار می کند.

*

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: بیش از ۸۰ هزار لیتر مایع ضد عفونی‌کننده دست از ابتدای اسفند تاکنون، در واحدهای تولیدی این استان تولید شد و ۵۵۰ هزار عدد انواع ماسک در این مدت توسط واحدهای تولیدی استان سمنان تولید شده است.

*

رییس‌ اداره ورزش و جوانان شهرستان سمنان گفت: با توجه به تیم نظارتی متشکل از نمایندگان اداره‌ ورزش و جوانان، نیروی انتظامی و مرکز بهداشت سمنان برای اجرای دقیق بخشنامه ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا تمام اماکن و باشگاه‌های ورزشی این شهرستان را روزانه نظارت و رصد می‌ شوند و در همین راستا چهار باشگاه ورزشی به علت رعایت نکردن ممنوعیت فعالیت برای مقابله با شیوع ویروس کرونا در این شهرستان پلمب شد.

*

فرمانده انتظامی شاهرود گفت: ماموران پلیس نظارت بر اماکن عمومی ۱۳ واحد غیر مجاز عرضه قلیان را شناسایی و تعطیل کردند زیرا یکی از سریعترین راه های انتقال ویروس کرونا از طریق مصرف قلیان  است و این واحد ها به دلیل عدم رعایت موارد بهداشتی پلمب شدند.

*

فرمانده سپاه ناحیه دامغان گفت: تمامی ادارات این شهر به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا از سوی مرکز نیکوکاری شهید سعید علیزاده ضدعفونی شد و ضدعفونی ادارات، بانک‌ها، نهادهای دولتی و غیردولتی، معابر پرتردد، بوستان ها و عابر بانک‌های سطح شهر دامغان توسط بسیجیان با نظارت این مرکز نیکوکاری انجام شد. 

*

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان سمنان گفت: تردد درون شهری در استان، با توجه به توصیه کارشناسان مبنی بر ماندن در خانه به منظور شکست زنجیره انتقال ویروس کرونا، ۵۰ درصد کاهش یافت و با توجه به اینکه کاهش تردد براساس ترافیک شهری سنجیده می‌شود ، براساس گزارش‌ها تردد درون شهری در استان سمنان در این روزها در مقایسه با سال گذشته ۵۰ درصد کاهش یافته است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.