نوید دانایی روز شنبه در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استانداری و ستاد مبارزه با کرونا در استان سمنان بیان‌کرد: رفتار جامعه، تعیین‌کننده رفتار ویروس است و برای مقابله با ویروس کرونا باید عزم جدی ایجاد شود.

وی ادامه داد: اتفاق بدی که امروز در حال اتفاق است، تردد قابل توجه مردم در خیابان‌ها است و این وضعیت احتمال افزایش شیوع کرونا را بالا می‌برد.

دانایی افزود: خارج نشدن از منزل بهترین راهکار برای مبارزه با کرونا است و این درحالی است که تبلیغات درون شهری و تلویزیونی مردم را به خرید کردن راضی و متقاعد می‌کند.

وی با اشاره به اینکه موج سوم شیوع ویروس کرونا از هفته آینده احتمال افزایش چشمگیر آمار افراد مبتلا به این ویروس را تقویت می‌کند، گفت: فرآیند شیوع و گسترش ویروس کرونا در استان سمنان نگران کننده است.

فرهنگ مبارزه با ویروس کرونا باید تقویت شود

این مقام مسوول با تاکید بر تقویت فرهنگ مبارزه با کرونا، بیان کرد: فرهنگ مردم در مبارزه با این ویروس باید از راه‌های مختلف تقویت شود و اقداماتی مانند بستن راه‌ها و جاده‌ها تا زمانی که فرهنگ مردم برای مقابله با کرونا تقویت نشود، بی‌تاثیر است.

وی اضافه کرد: این بیماری‌ جوان و پیر و مرد و زن نمی‌شناسند و باید همگان برای مقابله با شیوع ویروس کرونا در تلاش باشند.

دانایی از دستگاه‌های اجرایی استان خواست تبلیغات شهری خود را به افزایش سطح شناخت و آگاهی مردم از ویروس کرونا و راه‌های مبارزه با آن اختصاص دهند.

وی تاکید کرد: همه مردم باید برای مقابله با این ویروس تلاش کنند و همه دستگاه‌های اجرایی در قبال بی‌مادر شدن و بی‌پدر شدن فرزندان این جامعه به دلیل فوت بر اثر ابتلا به کرونا مسوول هستند.

وی خطرات ویروس کرونا را بسیار جدی خواند و افزود: فوت یک نفر به دلیل ابتلا به کرونا شاید یک خانواده و یا حتی یک خاندان را به نابودی بکشاند که این امر اهمیت مبارزه با با این ویروس را نشان می‌هد.

راه‌اندازی بیمارستان صحرایی در دامغان و گرمسار

ربیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با اشاره به راه‌اندازی بسیج ملی مبارزه با کرونا در سمنان، ابراز داشت: شهروندان می‌توانند از طریق سامانه اینترنتی وزارت بهداشت برای معرفی و اعلام شرایط فیزیکی خود برای جلوگیری از شیوع این ویروس اقدام کنند.

وی افزود:  بیمارستان صحرایی در شهرستان‌های گرمسار و دامغان در حال راه‌اندازی است و بیمارستان کوثر سمنان به صورت ۱۰۰ درصدی در اختیار بیماران کرونایی قرار دارد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان گفت: اکنون پرستاران، پزشکان و نیروهای خدماتی در بیمارستان‌ها، به دلیل تلاش‌های بی وقفه در فشار جسمی و روحی هستند و باید قدران تلاش‌های این افراد بود.

نشست نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استانداری و ستاد مبارزه با کرونا به ریاست علیرضا آشناگر استاندار سمنان در سالن مدیریت بحران استانداری این استان برگزار شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.