رضا حاجی حسینی روز جمعه در گفت و گو با ایرنا  افزود :  تا پیش از این متولیان چهار مسجد همکاری نمی کردند که با پیگیری های فراوان سه مسجد نیز بسته شد، اما اکنون مسجد شیخ علی اکبر باز است.

وی ادامه داد : در پی شیوع ویروس کرونا در کشور مرکز رسیدگی به امور مساجد ، لغو شدن برگزاری نماز جماعت مساجد را خواستار شد،  این در حالی است که  مسجد شیخ علی اکبر شاهرود هم چنان میزبان نمازگزاران بوده و روال عادی خود را طی می کند. 

حاجی حسینی گفت: با توجه به وضعیت کنونی کشور ، اداره اوقاف که متصدی امور مساجد و بقاع متبرکه است طبق مصوبه شورای تامین، تعطیلی نماز جماعت و هم چنین بسته شدن درب مساجد را خواستار است.

وی افزود: در ابتدا  چهار مسجد همکاری نمی کردند که با پیگیری‌ها و ارایه تذکرات درب سه مسجد بسته شد.

حاجی حسینی خاطر نشان کرد: مسجد شیخ علی اکبر تنها مسجدی است  که در حال حاضر میزبان نمازگزاران بوده و همکاری لازم را با اداره اوقاف نمی کند.
 رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شاهرود تصریح کرد: عاجزانه از هیات امنا و متولی این مسجد می خواهم تا با  بستن درب مسجد و تعطیلی نماز جماعت همانند دیگر مساجد، با ما همراه شوند چرا که به دلیل سرعت شیوع این بیماری قابلیت گند زدایی مداوم وجود ندارد .

گفتی است ، حجت الاسلام سید محمود شاهرودی امام جماعت این مسجد خود را جزو همیاران حوزه سلامت دانسته و بعد از صدور دستور قانونی ، برای برپایی  نماز جماعت در مسجد حاضر نشده است.

مسجد شیخ علی اکبر با قدمت ۱۷۰ ساله ،  در خیابان مزار شاهرود قرار داشته و یکی از زیباترین  مساجد شاهرود محسوب می شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.