پس از شیوع ویروس کرونا ، برای فعالیت نانوایی‌ها دستورالعمل‌هایی صادر شده و آن‌ها را ملزم به اجرای آن کرده ، با این همه بسیاری از مردم از رعایت نشدن مسایل بهداشتی در برخی نانوایی‌ها شکایت می‌کنند.

  یک شهروند شاهرودی گفت: برای خرید به یک نانوایی بربری مراجعه کردم ، نان های پخته شده  زیر پیشخوان  انباشته و منتظر مشتری بود.

رضا عامری ادامه داد :  شاطر یکی از نانوایی‌ها همزمان که با تلفن همراه صحبت می کرد ، نان را بسته بندی کرده و پول از مشتریان دریافت می نمود.

وی با بیان اینکه برخی نانوایی های  لواش برای خنک کردن  نان ، آن‌ها را  روی میز جلوی نانوایی قرار می دهند ، ادامه داد: بسیاری از مشتریان هم بدون استفاده از دستکش نان‌ها را جمع کرده و به خانه می برند.

یک شهروند دیگر گفت: رعایت نشدن توصیه های ایمنی در نانوایی‌ها  ممکن است ویروس کرونا  را منتشر کند.

محمد زمانی افزود:  مراجعان به نانوایی‌ها از اقشار مختلف بوده و برخی از آنها مسایل ایمنی را رعایت نمی کنند ،علاوه بر این کارکنان تعدادی از  نانوایی‌ها  هنوز به شیوه گذشته فعالیت می کنند که این کارها خطرات جدی برای مشتریان دارد.

   پس از گسترش ویروس کرونا ، فروش نان در بیشتر نانوایی های شاهرود  کاهش  یافته  ، چون بسیاری از مردم برای پخت نان  ، آرد تهیه کرده و در خانه نان می پزند.

  یک بانوی شاهرود که در خانه نان می پزد ، گفت: شیوه پخت نان را از شبکه های مجازی و اینترنت فرا گرفته است .

اکرم حسنخانی  افزود: دستکم  این شیوه پخت نان  سلامت خانواده ام را در مقابل ویروس و خطرات آن  تضمین می کند چراکه  برخی نانوایی ها بهداشت شخصی را رعایت نمی کنند.

معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری شاهرود به خبرنگار ایرنا گفت: با انتشار ویروس کرونا  سرکشی و بازدید روزانه نانوایی های شاهرود با حضور نمایندگان اتحادیه نانوایان ، اتاق اصناف ،دانشگاه علوم پزشکی و صنعت معدن و تجارت انجام می شود.

گلچهره محمد افزود: تاکنون گروه مذکور از ۹۰ نانوایی بازدید و نکات لازم برای رعایت بهداشت و مقابله با ویروس کرونا یادآوری کرده است.

وی ادامه داد:مردم هرگونه تخلف بهداشتی اصناف به ویژه نانوایان را به اداره بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی شاهرود ،اداره صنعت معدن و تجارت گزارش دهند.

معاون فرماندار شاهرود از برخورد قانونی و قاطع با متخلفان خبر داد و افزود: تاکنون هفت نانوایی متخلف  در این راستا و حفظ بیشتر سلامتی مردم بسته شده است.

محمدی تاکید کرد: اتحادیه نانوایان شاهرود ملزم به تهیه مواد ضد عفونی  کننده برای این واحد های صنفی شده است.

به گفته وی تعداد ۱۴۹ واحد صنفی نانوایی در شاهرود مشغول فعالیت هستند که از این تعداد  ۵۷ واحد نانوایی آزاد پز ،هشتاد واحد دولتی ،یک واحد در دانشگاه صنعتی و یک واحد هم در منازل مسکونی ارتش فعالیت دارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.