جعفر جندقی عصر چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران هدف از راه‌اندازی این مراکز را افزایش میزان رضایتمندی و آموزش، ارتقا سطح کیفی خدمات بهداشتی، تسهیل در امر بیماریابی و اطلاع‌رسانی به موقع و صحیح و ارائه نیازهای بهداشتی بهتر و مورد نیاز شهروندان استان سمنان عنوان کرد.

وی ادامه داد: بروز و شیوع بیماری COVID-۱۹ و کنترل آن سبب راه‌اندازی چنین مراکزی در تمام شهرستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان شد.

جندقی اضافه کرد: مراکز مذکور به صورت ۱۶ ساعته از ساعت هشت تا ۲۴ برای مراجعه افراد مشکوک به COVID-۱۹ (کروناویروس جدید ۲۰۱۹) آماده ارائه خدمات به شهروندان استان سمنان هستند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان افزود: مردم استان سمنان با رعایت نکات بهداشت فردی از جمله شستشوی مکرر دست‌ها با آب و صابون، لغو مسافرت‌های غیرضروری، حضورنیافتتن در اجتماعات شلوغ، رعایت فاصله اشخاص با یکدیگر به ویژه بیماران دارای علائم حاد تنفسی، پوشش مناسب دهان و بینی در هنگام عطسه و سرفه، دست ندادن و روبوسی‌ می‌توانند از ابتلا به بسیاری از بیماری‌های تنفسی از جمله کرونا پیشگیری کنند.

وی افزود: افرادی نیز که دارای علائم بیماری‌های حاد تنفسی از جمله سرفه، تب بالا و تنگی نفس هستند و یا در کانون‌های بیماری استان‌های درگیر با بیماری کرونا حضور داشته‌اند می‌توانند با مراجعه به این مراکز و معاینه توسط پزشک کشیک، از آخرین وضعیت جسمانی خود مطلع شوند.

طبق آخرین آمار اعلامی، تا شامگاه چهارشنبه ۲۸۴ نفر در استان سمنان به کرونا مبتلا شده اند.

همچنین آمار اعلامی از سوی وزارت بهداشت که دوشنبه هفته جاری منتشر شد، استان سمنان را در نسبت مبتلایان به کل جمعیت، پس از استان قم در رتبه دوم قرار داد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.