نادر فخری روز سه شنبه در نشست کمیته ایمنی شهری و روستایی ستاد مبارزه با کرونا این شهرستان از تشکیل کمیته اجرایی، تدارکات و پشتیبانی به ریاست بخشدار مرکزی برای پیگیری تولید ماسک و گان نیز خبر داد و افزود:  این کارها با تأمین مواد اولیه و با نظارت بهداشت  انجام می شود.

وی گفت :  با تلفیق قرارگاه مردمی و ستاد مبارزه با کرونا شهرستان شاهرود ، اقدامات و تصمیمات این ستاد به شکل مردمی و دولتی پیگیری می شود.

فرماندار شاهرود ادامه داد : ۶ کمیته زیرمجموعه این ستاد تشکیل شده که یکی از اصلی ترین آن ها کمیته ایمنی شهری و روستایی به ریاست فرمانده پایگاه پدافند هوایی ۱۰ محرم و با عضویت بخشداران و شهرداران شهرستان  است.

وی تأکید کرد: ستاد کل کرونا کشور دستوراتی دارد که در شهرستان ها باید اجرایی شود اما گاهی نیاز است بنا بر ضرورت تصمیمات محلی گرفته شود و تشکیل این قرارگاه مردمی و دولتی نیز با همین هدف انجام شده است.

معاون استاندار سمنان  با بیان اینکه نمی توان گفت تاکنون اقدامات خوبی در شهرستان انجام نشده، افزود: شهر شاهرود به چند ناحیه تقسیم و برای هر ناحیه و هر شهر شهرستان یک مدیر پروژه مشخص می شود تا نسبت به ضدعفونی اماکن عمومی و معابر اقدام شود.
فخری با بیان این که ، نباید فقط مرکز شهر را دید بلکه حاشیه های شهر نیز باید گندزدایی شوند ، افزود : کمیته خیران  نیز تشکیل شده که در این کمیته به ریاست امام جمعه شاهرود، سازماندهی داوطلبان مردمی و کمک های مالی خیرین انجام می شود.

فرماندار شاهرود درباره کنترل ورودی های شهر نیز بیان کرد:  با استقرار تیم هایی از هلال احمر و نیروی انتظامی در هفت نقطه از ورودی های شهر، مشاوره و غربالگری در صورت درخواست سرنشینان خودروها انجام می شود.

فخری به طرح دیگری درباره کمک به درمان بیماران در منزل و خودمراقبتی نیز اشاره کرد و گفت : برخی افراد نیاز به بستری شدن ندارند اما باید بانک اطلاعاتی از آنان تهیه شود تا در صورت نیاز به بیمارستان منتقل شوند و یا پزشک برای ویزیت در منزل حضور یابد.

وی ادامه داد: به همین منظور کمیته ای به ریاست رئیس اداره بهزیستی و با مشارکت درمانگاه های خصوصی و دولتی و هلال احمر تشکیل شده است.

فرماندار شاهرود از تشکیل کمیته ای در فرمانداری برای پیگیری گندزدایی منظم و مکرر ادارات خبر داد و گفت :  اسکان و چادر زدن مسافران در سطح شهر ممنوع بوده و امسال به دلیل حفظ سلامتی مردم و جلوگیری از شیوع بیماری کرونا، پنجشنبه آخر سال در شاهرود برقرار نیست و شهروندان می توانند برای زیارت اهل قبور به صورت پراکنده در روزهای دیگر هفته اقدام کنند. 

تا روز دوشنبه ۱۰۷ تن در شاهرود به ویروس کرونا مبتلا شدند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.