به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ حسین صادقی ظهر شنبه در گفتگو با خبرنگاران به میزبانی فرماندهی انتظامی استان سمنان ضمن بیان اینکه چندی پیش شکایتی مبنی برای انتشار تصاویر خصوصی یک دختر سمنانی در شبکه‌های مجازی ارسال شد، اظهار داشت: با تحقیقات پلیس فتا متهم این پرونده به‌سرعت شناسایی و دستگیر شد.

وی با اشاره به اینکه این اقدام از سوی خواستگار سابق دختر انجام‌شده است، افزود: متهم در ابتدا قصد فریب پلیس را داشت که پس از بازجویی‌ها و ارائه ادله اعتراف کرد.

رئیس پلیس فتا استان سمنان بابیان اینکه متهم پیش‌ازاین خواستگار شاکی بوده است و تصاویر منتشرشده مربوط به دوران نامزدی آن‌ها بود، تأکید کرد: کاربران شبکه‌های اجتماعی از ارسال تصاویر خصوصی و خانوادگی در شبکه‌های اجتماعی خودداری کنند.

صادقی افزود: ذخیره‌سازی فایل‌های شخصی در دستگاه‌های متصل به اینترنت نیز می‌تواند بستر لازم برای سو استفاده افراد در دنیای مجازی را فراهم آورد.

وی با اشاره به اینکه متهم این پرونده پس از اعتراف و تکمیل نهایی پرونده به دادسرا و مراجع قضائی اعزام‌شده است، بیان کرد: کاربران می‌توانند با مراجعه به سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir از مطالب آموزشی این سایت استفاده کنند و در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک و مجرمانه، از طریق لینک سامانه پاسخگویی به‌فوریت های سایبری آن را اطلاع دهند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.