سعید خجسته‌فر روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا ابزار داشت: در بازدیدی که اخیرا معاون امور استان‌های انجمن سینمای جوانان کشور از دفتر این انجمن در سمنان داشت با تاکید بر ظرفیت های این انجمن تصمیم گرفته شد که همزمان با اکران فیلم های کوتاه ژاپن در تهران، این آثار در سمنان نیز اکران شود.

وی افزود: هفته‌های فیلم کوتاه توسط بخش بین الملل این انجمن برپا می شود و به بررسی آثاری از کشورهای مختلف با عنوان «شب فیلم کوتاه بین الملل» در چهارشنبه آخر هر ماه می پردازد و علاوه بر اکران این فیلم ها در فرهنگسرای سرو تهران به صورت همزمان در  شهرهای های سمنان، قزوین، کاشان، یزد و اهواز نیز پخش می شود.  

وی اضافه کرد: شب های فیلم کوتاه بین الملل در سمنان ادامه دارد و در اولین گام برنامه «شب فیلم کوتاه ژاپن» همزمان با تهران در  ساعت ۱۷ الی ۱۹ برای علاقه مندان و اعضای انجمن سینمای جوانان استان سمنان برگزار می شود.

رییس انجمن سینمای جوانان استان سمنان ادامه داد: فیلم های کوتاه «یک شب»، «سرزمین»، «افسون زندگی»، «خانه»، «شهر الکترونیکی»، «دنیای ارواح»، «بهار و پاییز»، «جریان ششم» و انیمیشن «شروع دوباره» از جمله آثاری است که در شب فیلم کوتاه ژاپن در این مرحله اکران می شود.

خجسته فر تاکید کرد: یکی از فعالیت های اصلی هنرجویان و هنرمندان انجمن سینمای جوانان استان سمنان ساخت فیلم های کوتاه با موضوع آزاد و با محور خلاقیت  است که دیدن آثار فیلم کوتاه از فرهنگ های مختلف می تواند در تولیدهای آنها مثمر ثمر باشد.

سالانه ۶۰۰ فیلم کوتاه پایان دوره آموزشی، فیلم اولی و حرفه ای در انجمن سینمای جوانان ایران ساخته می شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.