سرهنگ محمدحسین تقی پور روز شنبه در آیین افتتاح مرکز نیکوکاری شهید سعید علیزاده در سالن الغدیر دامغان، افزود: انقلاب اسلامی در حالی به چهل و یکمین سال خود رسیده است که در ابتدای انقلاب، با تکیه بر توان نیروی جوان، مسوولیت‌های مهم کشور به آن‌ها واگذار شده بود. 

وی ادامه داد: تکیه بر توان داخلی و استفاده از نیروی جوانی در کشور، عامل درخشش گذشته و رسیدن به افق روشن آینده است. 

تقی‌پور بیان کرد: انقلاب اسلامی ایران از جمله انقلاب‌هایی است که بعد از گذشت ۴۱ سال، همچنان پابرجا است و هرگز از آرمان‌های اصلی خود فاصله نگرفته است. 

وی اظهارداشت: در بیانیه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری نیز در ۴۲ مطلب، به نقش جوانان برای آینده روشن انقلاب تاکید شده است. 

تقی‌پور، بیانیه گام دوم انقلاب را سند ماندگار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: بیانیه گام دوم انقلاب، کسب تجربه‌های ۴۰ ساله و ترسیم افق آینده روشن برای ایران است.

وی، افتتاح مرکز نیکوکاری شهید علیزاده را اقدامی خجسته دانست و گفت: ایجاد این مرکز، گامی مثبت در جهت رفع مشکلات کشور و تبعیت از منویات مقام معظم رهبری است. 

وی، به ویژگی های اخلاقی شهید علیزاده اشاره و تصریح کرد: شهید  علیزاده جوانی متواضع، پرشور و به تمام معنا انقلابی بود که خود را فدای اسلام و ایران کرد. 

فرمانده سپاه ناحیه دامغان گفت: ایجاد این موسسه خیریه، عاملی برای تربیت نیروهای مومن، انقلابی و کارآمد برای نظام است، چرا که رشد آینده و اعتلای کشور در گرو فعالیت‌های جوانان است.

این آیین با حضور مادر و خانواده شهید علیزاده، فرمانده تیپ قائم آل محمد (عج) استان سمنان، فرمانده عملیاتی شهید علیزاده در سوریه، مسوولان و دانش آموزان، برگزار شد و اجرای گروه سرود اسوه، تقدیر از مادر شهید علیزاده، بیان خاطرات سردار محبی، فرمانده شهید در جبهه سوریه و نام‌نویسی برای شرکت در مسابقه کتابخوانی «من سعیدم» از دیگر برنامه‌های این افتتاحیه بود. 

شهرستان دامغان ۶۳۰ شهید، یک هزار و ۶۰۰ جانباز و ۳۳ آزاده به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و سه شهید به جبهه مقاومت در سوریه تقدیم کرده است.

شهید سعید علیزاده از پاسداران تیپ قائم آل محمد (عج) استان سمنان بود که در سن ۲۶ سالگی در عملیات آزادسازی دو شهرک شیعه نشین نبل و الزهرا در تاریخ ۱۲ بهمن ۹۴ به درجه شهادت نائل آمد.

پیکر پاک این شهید والامقام در گلزار شهدای دامغان قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.