حسن اسلامی راد روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: تا پایان دی سال گذشته، ۵۲۳ نفر در زمینه قاچاق در استان سمنان دستگیر شدند که تعداد متهمان دستگیر شده امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۴.۳ درصد افزایش یافت.

وی ادامه داد: تا پایان دی سال گذشته، ۵۴۶ فقره پرونده و در مدت مشابه امسال ۵۸۰ فقره پرونده در زمینه قاچاق کالا در استان سمنان تشکیل شد که آمار نشان دهنده افزایش ۶.۲ درصدی پرونده‌های کشف شده است.

وی بیان کرد: از مجموع ۵۹۸ پرونده تشکیل شده در استان سمنان در زمینه قاچاق کالا، ۴۵۳ پرونده مربوط به قاچاق به ارزش کمتر از یک میلیارد ریال و بقیه مربوط به پرونده‌های بالای یک میلیارد ریال است.

مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری سمنان تصریح کرد: پرونده‌های کشف شده بالای پنج میلیارد ریال در زمینه قاچاق در استان سمنان تا پایان دی سال گذشته ۲ مورد و امسال ۱۹ مورد بوده است.

اسلامی راد خاطرنشان کرد: پرونده‌های تشکیل شده در زمینه قاچاق کالا و ارز در استان سمنان مربوط  موارد مختلف مانند  لوازم خانگی، دارو، تجهیزات پزشکی، دام، میراث فرهنگی، مواد خوراکی، لوازم آرایشی و بهداشتی، مسکوکات و فلزات گرانبها است.

مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری سمنان یادآور شد: کشفیات قاچاق، آفت رونق تولید است و مبارزه با قاچاق کالا به منظور تحقق منویات مقام معظم رهبری مبنی بر رونق تولید در دستور کار قرار دارد.

در دوازدهم تیرماه سال ۱۳۸۱ مقام معظم رهبری فرمان مبارزه جدی با پدیده قاچاق کالا و ارز را صادر کردند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.