محمدباقر منوچهری روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: با کوچکترین شایعه و تلنگری شهروندان با خرید هیجانی موجب التهاب بازار می‌شوند و اکنون با نظارت و کنترل‌های انجام شده ثبات در بازار کالای اساسی استان سمنان حکم‌فرما است و کمبودی وجود ندارد.

وی ادامه داد: اواخر سال گذشته و اوایل امسال  مردم با خرید هیجانی زمینه‌ساز التهاب در بازار شدند که با ورود دولت و نظارت ستاد تنظیم بازار آرامش به بازار بازگشت.

وی بیان کرد: مردم در ابتدای سال ۹۸ به قدر زیادی به خرید برخی اقلام مانند شکر پرداختند، این نگاه افراطی و فرهنگ اشتباه به منظور حفظ ثبات و تعادل قیمت در بازار باید اصلاح شود.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان سمنان تصریح کرد: ۱۰ ماهه امسال ۱۴ هزار و ۳۰۰ تن شکر در استان توزیع شد که این میزان چشمگیر و قابل توجه است.

وی یادآور شد: از مجموع ۱۴ هزار و ۳۰۰ تن شکر، هشت هزار و ۸۰۰ تن در بخش صنعت و پنج هزار و ۵۰۰ تن در بین خانوار توزیع شده است.

منوچهری خاطرنشان کرد: در ۱۰ماهه سال گذشته شکر در بازار آزاد فروخته می‌شد، اما در ۲ ماه پایانی سال با ایجاد التهاب در بازار، عرضه شکر با نرخ دولتی به منظور کنترل بازار در دستور کار قرار گرفت.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان سمنان  اظهار داشت: شکر با نرخ دولتی از در کارخانه به ازای هر یک کیلوگرم ۴۰ هزار و ۵۰۰ ریال و فروش در مراکز عرضه با احتساب هزینه حمل و نقل به قیمت تصویب شده از سوی ستاد تنظیم بازار ۴۷ هزار ریال است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.