حمیدرضا حسنی روز دوشنبه در نشست خبری کمیته ستاد اجرایی خدمات سفر نوروز سال ۹۹ ، افزود: مسئولیت کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی امور فرهنگی و فضای مجازی به عهده اداره میراث فرهنگی قرار داده شده است.

وی با بیان اینکه ۱۰ کمیته در این ستاد فعال هستند وبا برنامه ریزی به استقبال از نوروز می روند، تصریح کرد: این کمیته شامل سازمان جوانان هلال احمر، خبرگزاری ها و رسانه های محلی ، سازمان تبلیغات اسلامی ، روابط عمومی دستگاه های اجرایی، شهرداری ها، اداره هواشناسی، امورعشایری، فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است.

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان شاهرود، تاکید کرد: با هم افزایی و هم اندیشی در این ستاد، راهنمایی مسافران با رویکردی خلاقانه و نوآورانه انجام خواهد شد تا سطح رضایتمندی مسافران را بالا برده و این شهرستان را از معبر به مقصد گردشگری تبدیل کنیم.

حسنی هدف از برپایی نوروزگاه ها را این گونه تشریح کرد: نورزوگاه ها مکانی برای دیدن زنده تولید صنایع دستی، اجرای آیین های سنتی، نواختن موسیقی محلی است که همه ساله بیش از ۵۰ هزار گردشگر از این مکان ها بازدید می کنند.

وی با اشاره به برپایی نوروزگاه ها در سه منطقه؛ شاهرود، بسطام و بیارجمند، ادامه داد: روستا های هدف گردشگری مانند رضا آباد، قلعه بالا با پوشیدن لباس های سنتی و عرضه صنایع دستی در حکم یک نوروزگاه عمل خواهند کرد.

به گفته وی، جشنواره های عیدانه در شهر بیارجمند و روستاهای این بخش که بیشترین گردشگر را دارد برگزار می شود.

 رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان شاهرود، افزود: ۱۵ پایگاه اطلاع رسانی میراث فرهنگی، نیروی انتظامی، شهرداری، هلال احمر در نقاط مختلف شهرستان با سطح بندی فعال بوده تا مسافر در هر زمان که وارد شهر شود، بتوانند اطلاعات لازم را کسب نماید.

حسنی با بیان اینکه اطلاعات اولیه در خصوص اماکن تاریخی و دیدنی توسط پایگاه ها به مسافران ارائه می شود، اظهار داشت: اطلاعات تخصصی هم در هنگام بازدید از مجموعه های تاریخی، فرهنگی و موزه ها توسط کارشناسان این اداره داده می شود.

وی با اشاره به اینکه پنج هتل با ۷۰۰ تخت و سه مهمانپذیر در شاهرود آماده ارائه خدمات هستند، ابراز داشت: ۴۰ اقامتگاه بومگردی، ۳۶ خانه مسافر و ظرفیت اسکان تاسیسات گردشگری شهرستان برای هر نفر شب ۱۵۰۰ نفر هم آماده پذیرایی از مسافران هستند.

به گفته وی، در تعطیلات نوروز از ظرفیت زائرسراهای اداره اوقاف، ستادهای اسکان آموزش و  پروش و مهمانسراهای دولتی استفاده خواهد شد که در مجموع ۶ هزار نفر در شبانه روز اسکان داده می شوند.

وی تاکید کرد: در مواقع بحران با توجه به ظرفیت استفاده از مساجد و سالن های ورزشی و سالن های ستاد بحران می توانیم این ظرفیت را تا ۱۲ هزار نفر افزایش دهیم.

  سرهنگ علیرضا شاهینی رییس پلیس پیشگیری شهرستان شاهرود هم در این نشست گفت: لیست اماکن اسکان، بومگردی ها ، هتل ها ، مهمانپذیرها و همچنین لیست کشیک صنوف از جمله مکانیک ها، جرثقیل و نانوایی ها هم  در اختیار نیروی انتظامی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه محل های اسکان مسافران باید ساماندهی شوند، افزود: در صورت ساماندهی می توان سرکشی و نظارت کامل به این اماکن به طور منظم داشت.

نمایشگاه نوروزی از دستبافت ها در شهر کلاته خیج، برپایی سیاه چادر در زائر سرای بیارجمند، جشنواره عیدانه در روستای قلعه بالا، آمادگی سوئیت های شهرداری مجن، دعوت از هنرمندان شهرستان در نوروزگاه ها،اطلاع رسانی وضعیت آب و هوا، برپایی نماز جماعت در ۱۷ مسجد و زائرسرادر سه نوبت، استقرار بنر در ورودی شهربسطام در خصوص استفاده از کد" ussd " برای راهنمایی مسافران به اماکن اقامتی و گردشگری، برپایی جشن و برنامه های فرهنگی در پارک آبشار شاهرود، راه اندازی اتوبوس گردشگری شهر و همچنین تهیه بنر و تراکت درخصوص اماکن تفریحی، تاریخی ، زیارتی و بومگردی در دستور کار است.    

 استقرار چادرهای هلال احمر در ورودی و خروجی شهر، ایستگاه فشار خون، ایستگاه فضای دوستار کودک و طرح راهنمایی مسافران نوروزی هم در دستور کار هلال احمر شاهرود قرار دارد.  

شهرستان شاهرود در زمینه‌های مختلف گردشگری از جمله گردشگری عرفانی و طبیعی از قابلیت‌های ویژه ای برخوردار است. شهرستان شاهرود ۲۴۰ هزار جمعیت و ۵۳ هزار کیلومتر مربع مساحت دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.