سید مسعود سیادتی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود:بخشی از فضای سبز شواری شهر سمنان که در گذشته بخشی  از کارخانه نساجی پارس بوده برای ساخت باغ و نصب تندیس در نظر گرفته شده است و این فضا در آینده با عنوان باغ «حاج علی نقی کاشانی» نامگذاری می شود.

وی بیان کرد: حضور سرمایه گذاران برای هر شهری دارای اهمیت فرهنگی و اقتصادی است و ایجاد باغ و ساخت  تندیس مرحوم کاشانی، بنیانگذار کارخانه نساجی پارس، می تواند قدردانی کوچکی از فعالیت های وی در سمنان باشد.

رییس شواری اسلامی شهر سمنان اضافه کرد : پیش تر جانمایی این تندیس، برای ساخت اثری با موضوع گرامیداشت مریم عمید سمنانی در نظر گرفته شده بود که  قرار بر این است ساخت نماد این چهره تاریخی و فرهنگی سمنان، به عنوان اولین روزنامه‌نگار زن ایران، در گذر فرهنگی سمنان در نزدیکی فرهنگسرای کومش و یا در نزدیکی گاراژ کلانتر ساخته شود.

وی خاطر نشان کرد : گاراژ کلانتر سمنان  و اطراف این مجموعه زیبا و قدیمی توسط شهرداری سمنان به گذر فرهنگی در جنوب شهر تبدیل خواهد شد و با توجه به قرار گرفتن آن در  بافت قدیم شهر و نزدیکی  آن به بازار سمنان، می تواند به عنوان عمارت میانی در این گذر به یک ظرفیت مناسب در راستای گردشگری شهر سمنان تبدیل شود.

وی تاکید کرد: شورای شهر پنجم شهر سمنان برای اولین بار واحدی به نام گردشگری را با مدیریت، کارمندان و ساختمان اداری مستقل ایجاد کرد که  با تمرکز بر ظرفیت های گردشگری شهر سمنان بتواند مثمر ثمر واقع شود.

سیادتی گفت : تملک خانه های قدیمی با ظرفیت های گردشگری، احیای باغ راه ها، ایجاد گذرهای فرهنگی تاریخی و  پرداختن به طرح های مختلف گردشگری از جمله فعالیت ها در راستای پویایی گردشگری سمنان توسط شهرداری سمنان در این دو سال بود.

رییس شواری اسلامی شهر سمنان  تاکید کرد : همان طور که شورای شهر و شهردای سمنان در موضوع حمایت از ورزش در کنار  اداره کل ورزش و جوانان قرار دارد و  نظارت و تصمیم گیری را بر عهده آن مجموعه می داند، در موضوع گردشگری نیز یاور اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است و قصد دخالت در وظایف آن مجموعه را ندارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.