«نحوه انتخاب و مسوولیت مدنی سردفتران در حقوق ایران» در قالب ۹ فصل و ۲۱۲ صفحه گردآوری و از سوی انتشارات استاد شهریار تهران منتشر شده است.
در این کتاب به چگونگی انتخاب سردفتران اسناد رسمی و مسوولیت های مدنی آن‌ها پرداخته شده است.
نحوه انتخاب سردفتران، تعریف سردفتر، شرایط سلبی، صلاحیت محلی و مسوولیت مدنی سردفتران و مسوولیت سردفتر در قبال اشخاص حقوقی، از مهم ترین سرفصل‌های این کتاب است.
نویسنده این کتاب در گفت و گو با ایرنا، افزود: با توجه به اینکه تاکنون تحقیقات لازم در زمینه انتخاب سردفتران در مسوولیت های مدنی تالیف نشده بود، برای تهیه کتاب احساس نیاز شد.
محمود بانی اظهار داشت: در این کتاب، مسائل تخصصی و حرفه ای حقوق سردفتران و مسوولیت‌های آن‌ها نسبت به تنظیم اسناد صاحبان سند به رشته تحریر درآمده است.
وی تصریح کرد: اشتباه‌های احتمالی موجود در ثبت اسناد، مقررات قانون مدنی در خصوص ثبت، چگونگی اصلاح اسناد رسمی و تدوین اسناد تک برگی، از جمله مواردی است که در این کتاب به آن اشاره شده است.
«نحوه انتخاب و مسوولیت مدنی سردفتران در حقوق ایران» در سال ۱۳۹۶ توسط چاپ و صحافی نسیم، در نوبت اول خود به تعداد یک هزار نسخه به چاپ رسید و اکنون در مرحله دوم چاپ است.
محمود بانی، نویسنده ۳۳ ساله دامغانی دارای مدرک کارشناسی ارشد حقوق ثبت اسناد و املاک است که علاوه بر چاپ این کتاب، نقش حقوق ثبت در تحقق حقوق شهروندی و ده‌ها مقاله علمی پژوهشی و علمی ترویجی را در کارنامه خود دارد.
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.