علی آذرپور روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: نظافت، لایروبی و ضدعفونی آبشخورهای منطقه شکار ممنوع سفید کوه آرسک و طالو شیربند با همکاری اداره دامپزشکی شهرستان دامغان انجام شد. 
وی ادامه داد: این طرح سالانه یکبار و در فصل بهار یا تابستان انجام می‌شود که در سالجاری با توجه به تاکید اداره دامپزشکی علاوه بر فصل تابستان، در پاییز نیز عملیاتی شد. 
آذرپور اضافه کرد: در این عملیات، ۵۰ آبشخور فلزی و سیمانی مناطق دشتی و کوهستانی شکار ممنوع دامغان توسط محیط‌بانان، نظافت و لایروبی شد. 
وی تصریح کرد: ضدعفونی و محلول پاشی آبشخورهای مناطق شکار ممنوع با هدف پیشگیری از انتقال بیماری هایی همچون طاعون نشخوار کنندگان کوچک، بیماری های مشترک بین دام اهلی و حیات وحش انجام می‌شود. 
آذرپور اظهار داشت: این اقدام، گامی موثر در راستای حفاظت از حیات وحش است که از بسیاری از بیماری‌های موجود در بین دام ها، جلوگیری می‌کند.
وی از جرایم جدید شکار و صید غیرمجاز مصوبه شماره ۴۴۲ شورای عالی حفاظت محیط زیست خبر داد و گفت: طرح جدید جرایم ابلاغی در این شهرستان نیز عملیاتی شده است.
رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دامغان خاطر نشان کرد: ضرر و زیان شکار غیرمجاز هر قطعه کبک و تیهو وحشی با مصوبه جدید شورایعالی حفاظت محیط زیست کشور مبلغ سه میلیون ریال، شکار غیرمجاز هر راس قوچ و میش، کل و بز وحشی، آهو، جبیر مبلغ ۲۵۰ میلیون ریال است.
منطقه سفید کوه آرسک و تالو شیربند دامغان از جمله مناطق حفاظت شده و شکار ممنوع است که زیستگاه پلنگ، آهو، قوچ میش، کل و بز است.
مردم می توانند به محض مشاهده افراد مشکوک و یا شنیدن صدای تیر در مناطق حیات وحش مراتب را بلافاصله به یگان محیط زیست اطلاع دهند تا در در سریع‌ترین زمان به آن رسیدگی شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.