حسن آل‌بویه روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: شهرک‌ها و نواحی صنعتی از ارکان اصلی در مسیر دستیابی به اقتصاد غیرنفتی هستند که می‌توانند در تحقق حداکثری شعار رونق تولید، نقش بسزایی داشته باشند.

وی با اشاره به سیاست‌های حمایتی دولت از صنایع کوچک، بیان کرد: حمایت از سرمایه‌گذاران در بخش‌های مختلف تولیدی و صنعتی لازمه توسعه اقتصادی استان سمنان است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان ادامه داد: کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش از عمده مشکلات بنگاه‌های تولیدی این استان است.

وی با بیان اینکه شرکت شهرک‌ها حامی سرمایه‌گذاران بنگاه‌های است، تصریح کرد: این موارد در کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید بررسی و راهکارهای موثری برای حل این مشکلات اتخاذ شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان خاطر نشان کرد: ۱۵۰ واحد تولیدی این استان هشت هزار و ۱۴۶ میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید در سال ۹۷ دریافت کردند.

وی اظهارداشت: از ابتدای سال تاکنون نیز به ۲۲ واحد تولیدی ۲ هزار و ۵۱۵ میلیارد ریال تسهیلات از طریق کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید پرداخت شده است.

آل‌بویه با اشاره به تسهیلات بند الف تبصره ۱۸، اضافه کرد: در این مدت، به ۱۵ واحد صنعتی یک هزار و ۱۰۰ میلیون ریال تسهیلات با توجه به مشکلات سرمایه در گردش و ثابت و نیز بازسازی و نوسازی واحدهای تولیدی استان سمنان پرداخت شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان یادآور شد: برنامه‌ریزی‌ها در راستای برداشتن موانع از مسیر حرکت واحدهای تولیدی فعال و غیرفعال است تا با اعطای تسهیلات، زمینه برای حفظ و به کارگیری گردش مالی و نقدینگی واحدهای تولیدی فراهم شود.

۹۰ درصد از صنایع استان سمنان مربوط به صنایع کوچک، ۶ درصد مربوط به صنایع متوسط و بقیه مربوط به صنایع بزرگ است، ۱۸ مجموعه شهرک و ناحیه صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی در استان سمنان تحت پوشش شرکت شهرک های صنعتی است.

کل اراضی در اختیار شرکت شهرک های صنعتی استان سمنان ۶ هزار و ۸۸۴ هکتار است که سه هزار و ۶۳۵ هکتار در گام عملیاتی قرار دارد، یک هزار و ۵۷۳ هکتار واگذار شده است و اکنون نیز سه هزار و ۲۵۹ قرارداد برای واگذاری دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.