این مرکز ۹۶۵ مترمربع زیربنا داشته و ساخت آن از سال ۱۳۹۵ با اعتبار بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال آغاز شد.

رضا چمن رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود در آیین بهره برداری از این طرح گفت: شاخص های بهداشت و درمان شهرستان شاهرود در چند سال گذشته افزایش مطلوبی یافته و اکنون از میانگین کشوری بالاتر است.

وی امید به زندگی را در شرق استان سمنان ۷۸ سال اعلام کرد و گفت: در حوزه فعالیت دانشگاه علوم پزشکی شاهرود ۸۰۰ تحت فعال در بخش دولتی وجود دارد که نزدیک به ۲برابر میانگین کشوری است.

وی افزود: ۲هزارو ۶۰۰ تن در دانشگاه علوم پزشکی شاهرود اشتغال داشته و ۵۵۰ تن نیز به صورت شرکتی فعالیت می کنند.

چمن تعداد دانشجویان این دانشگاه را ۲هزار تن اعلام کرد و گفت : ۲۸ مرکز بهداشتی و درمانی فعال در شرق سمنان وجود دارد و ۷۰ طرح درمانی هم در دست ساخت است.

وی هزینه راه اندازی اورژانس بیمارستان امام حسین(ع) را ۳۰۰میلیاردریال خواند و گفت: ۸۰ میلیاردریال دیگر برای تجهیز این مرکز نیاز است.

حبیب الله خجسته پور معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان هم گفت: اجرای برنامه جامع پیشگیری از سرطان با مشارکت دانشگاه های علوم پزشکی شاهرود و سمنان در دستور کار است

وی افزود : میزان مبتلایان به سرطان در استان سمنان از میانگین کشور کمتر است، با عملیاتی کردن این برنامه شاهد کاهش محسوس سرطان و درد مردم خواهیم بود .

خجسته پور گفت: شهرستان میامی در بخش های مختلف محروم است ، رسیدگی به مشکلات بخش درمان این شهرستان ضروری است.
سید حسن حسینی شاهرودی نماینده مردم شاهرود و میامی هم دراین آیین گفت : با احداث مرکز ناباروری شاهرود ،  نیاز نیست مردم برای درمان به دیگر استان ها و یا تهران بروند.

 وی تجهیز مرکز درمانی میامی را خواستار شد و گفت : وزیر بهداشت ، درمان و علوم پزشکی با کار جهادی به بیشتر شهرستان ها سفر کرده و مشکلات را از نزدیک بررسی می کند.

  حسینی از دستور وزیر بهداشت برای خرید بالگرد اورژانس هوایی شاهرود هم خبر داد و گفت: کارانه برخی پزشکان و پرستاران داده نشده که رسیدگی به این مشکل ضروری است.

وی گفت : دانشگاه علوم پزشکی شاهرود باید مستقل شود، دستگاه های اجرایی شاهرود در هر حوزه ای که مستقل شده اند ، پیشرفت زیادی کرده اند، استقلال دانشگاه صنعتی شاهرود باعث پیشرفت و قرار گرفتن در رده بهترین دانشگاه های کشور شد.

حسینی ادامه داد: دستور خرید تجهیزات بخش قلب  بیمارستان امام حسین (ع) از سوی وزیر صادر شده است.

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی با بیان این که دولت کارنامه درخشانی به واسطه اجرای طرح تحول سلامت دارد، افزود : مشارکت مردم در حوزه های مختلف نتایج درخشانی داشته است.
وی افزود: پیش از این قول ساخت دانشکده دندانپزشکی در شاهرود صادر شده که از وزیر بهداشت و درمان ا نتظار می رود پروانه فعالیت آن را صادر کند. 

وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی سفر یک روزه به شرق سمنان کرده و چند طرع بهداشتی و درمانی را افتتاح کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.