ابراهیم باقری روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: در حالیکه گرانی مواد اولیه بر قیمت تمام شده تاثیر گذاشته و اکنون بازار فروش دچار چالش جدی و کمبود فروش شده است تداوم فعالیت هنرمندان صنایع‌دستی و فرش دستباف استان سمنان در گرو کمک و حمایت مسئولان است.

وی بیان کرد: اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری سمنان با اتخاذ ساز و کارهای منطقی و کارشناسی نقشی مهم در تامین بازار فروش محصولات تولیدی فرش بافان استان دارد.

مدیرعامل اتحادیه صنایع دستی و فرش دستباف استان سمنان یادآور شد: دولت تاکنون با ارائه خدمات ارزنده همراه هنرمندان صنایع‌دستی و فرش دستباف بوده، اما انتظار است در این شرایط فعلی نگاه ویژه به این بخش داشته باشد.

وی با اشاره به تاکیدها و منویات مقام معظم رهبری، ادامه داد: تقویت تعاونی‌ها و کسب و کارهای خرد نقشی مهم در اشتغالزایی و تحقق اقتصاد مقاومتی دارد و می‌توان با برنامه‌ریزی‌های منسجم در این زمینه گام‌های اساسی برای افزایش اشتغال و رونق کسب و کار برداشت.

مدیرعامل اتحادیه صنایع دستی و فرش دستباف استان سمنان گفت: ارائه بسته حمایتی مانند تسهیلات ارزان قیمت و رفع مشکلات زیرساختی برای توسعه و رونق صنایع دستی اقدامی مهم و اجتناب ناپذیر است.

۱۰ هزار و ۴۰۰ بافنده در یکصد کارگاه متمرکز و غیرمتمرکز قالیبافی این استان فعالیت می‌کنند.

۲۰ شرکت تعاونی فرش دستباف شهری و ۶ تعاونی فرش دستباف روستایی است که زیر نظر ۲ اتحادیه شرکت‌های تعاونی فرش دستباف روستایی و اتحادیه شرکت‌های تعاونی صنایع دستی و فرش دستباف شهری فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.