عبدالرضا میقانی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: مقدمات و برنامه‌ریزی لازم برای برگزاری انتخاباتی قانونی و باشکوه با حضور حداکثری مردم در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در شهرستان مهدیشهر اتخاذ شده است.

وی بیان داشت: ستاد انتخابات شهرستان مهدیشهر با همکاری و هماهنگی هیات نظارت بر انتخابات درصدد برگزاری انتخاباتی سالم، قانونی و پرشور است.

وی با اشاره به برگزاری نشست‌های ستاد انتخابات مهدیشهر، تصریح کرد: برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری‌ها برای مشارکت حداکثری مردم این شهرستان انجام شده و به ستاد انتخابات استان سمنان ارائه می‌شود.

فرماندار مهدیشهر، بر مشارکت حداکثری مردم در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی تاکید و بیان کرد: حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رای نشان‌ از اهمیت دادن به سرنوشت خود و کشورشان دارد و لازمه تحقق این مساله به حداقل رساندن دغدغه‌های مردم است.

وی توسعه روحیه امید در جامعه را ضروری برشمرد و گفت: اگر امید مردم مخدوش شود، مشارکت آن‌ها در انتخابات و در سایر عرصه‌های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی کاهش می‌یابد.

وی با بیان اینکه رسانه‌ها نقش مهمی در اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی جامعه برای حضور در پای صندوق‌های رای دارند، ادامه داد: ستاد انتخابات مهدیشهر با موثران فرهنگی، اجتماعی، روحانیان و بدنه‌های مختلف جامعه نشست‌هایی را به این منظور برگزار می‌کند.

میقانی یادآور شد: پیش‌بینی‌ها برای برگزاری انتخابات اسفندماه در فضایی امن و در سلامت انجام شده و بسترسازی برای برگزاری پرشور یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی نشان از توجه دولت تدبیر و امید به برگزاری انتخابات سالم و پرشور در کشور است.

در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان سمنان ۱۰۹ نفر نامزد بودند که از این تعداد ۵۳ درصد رد صلاحیت، سه درصد منصرف و ۴۴ درصد تأیید صلاحیت شدند. بیشترین مشارکت مردم استان سمنان در انتخابات مجلس شورای اسلامی برای مجلس ششم با ۷۶.۱ درصد و کمترین مشارکت در مجلس یکم با ۵۵.۵ درصد بود.

استان سمنان چهار نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد.

ثبت‌نام انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی امروز یکشنبه در سراسر کشور آغاز شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.