نادر مالکی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: مهمترین مساله دولت در این طرح، حمایت معیشتی از دهک های پایین درآمدی در راستای بهبود منافع اجتماعی به نفع همه مردم است.

وی گفت: عواید طرح اصلاح قیمت و سهمیه‌بندی بنزین در شرایط اقتصادی حاکم بر کشور، به نفع قشر کم‌درآمد جامعه و افزایش رفاه آن‌ها است.

مالکی یادآور شد: بخشی از قدرت خرید مردم به ویژه قشر کم‌درآمد در برهه گذر از شرایط موجود و تحمیل تحریم‌های ظالمانه کاهش یافت.

وی با اشاره توزیع عواید حاصل از اصلاح قیمت بنزین بین اقشار جامعه به ویژه قشر کم‌درآمد به‌منظور بهبود قدرت خرید اقشار کم درآمد، بیان کرد: دولت برای کاهش دغدغه‌های مردم در وهله نخست بسته معیشتی را از محل افزایش قیمت بنزین تعریف کرد و به خانوارهای مشمول این حمایت پرداخت ‌شد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان سمنان ادامه داد: بنابراین از این پس، دولت در ماه حدود ۴۰ هزار میلیارد ریال یارانه، ۲۴۰ هزار میلیارد ریال حقوق کارکنان و کارمندان و ۲۵ هزار میلیارد ریال حمایت معیشتی پرداخت می کند.

مالکی با اشاره به ضرورت اطلاع‌رسانی با هدف کاهش آثار سوء احتمالی اجرای اصلاح و سهمیه‌بندی بنزین، تصریح کرد: باید مردم را در زمینه این طرح مطلع و با شفافیت و اعتمادسازی، لزوم آن را برای مردم تبیین کرد.

وی یادآور شد: ستاد تنظیم بازار و دستگاه‌های نظارتی با مدیریت نظارتی و افزایش نظارت‌ها نباید اجازه افزایش قیمت کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم را بدهند.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان سمنان خاطرنشان کرد: همکاری آحاد جامعه با کاهش مصرف بنزین، برای گذار از وضعیت فعلی کشور به علت تحریم‌های اقتصادی ضروری است.

براساس مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا از روز بیست و چهارم آبان ۹۸، قیمت بنزین معمولی سهمیه ای هر لیتر ۱۵ هزار ریال، قیمت بنزین معمولی غیرسهمیه ای هر لیتر ۳۰ هزار ریال و بنزین سوپر هر لیتر ۳۵ هزار ریال محاسبه می شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.