حبیب‌الله خجسته‌پور روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ۱۳۵ هزار و ۷۹۱ خانوار در استان سمنان از عواید حاصله از اصلاح قیمت بنزین در قالب بسته حمایت معیشتی بهره‌مند می‌شوند.

وی به ۳۹۷ هزار و ۷۳۷ نفر یارانه‌بگیر سمنانی اشاره و بیان کرد: این استان ۱۹۶ هزار و ۷۵۰ خانوار یارانه‌بگیر دارد که بخشی از آن‌ها در مرحله اول موفق به دریافت بسته حمایتی تعریف شده دولت پس از سهمیه‌بندی و افزایش قیمت بنزین نشده‌اند.

معاون استاندار سمنان ادامه داد: تمام سرپرستان خانوارها که در آخرین پرداخت مشمول سبد حمایتی نشده‌اند ولی خود را واجد شرایط می‌دانند و سیم کارت تلفن همراه به نام خودشان است، ابتدا باید شماره ملی خود را به کد دستوری #۶۳۶۹* ارسال کنند و در مدت ۲۴ ساعت برای آن‌ها کد رهگیری ارسال می‌شود.

وی با بیان اینکه اصلاح قیمت بنزین بنابر مصالح کشور اجرایی شد، اظهار داشت: براساس برنامه ریزی‌های انجام شده منابع حاصل از اصلاح قیمت بنزین صرف کمک به معیشت مردم به ویژه خانوارهای کم درآمد می‌شود.

خجسته‌پور خاطرنشان کرد: روستاییان و عشایر، مددجویان کمیته امداد و بهزیستی، زنان سرپرست خانوار، بازنشستگان، کارگران، کارمندان و معلمان جزو اقشاری هستند که بسته نقدی حمایتی به آنان پرداخت می‌شود.

وی گفت: بنزین یکی از کالاهایی است که دولت با قیمتی کمتر از قیمت واقعی و تمام شده آن را به مردم عرضه داشت و برای آن یارانه پرداخت می‌کرد.

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار سمنان اضافه کرد: اصلاح نرخ بنزین و طرح حمایت معیشتی دولت در تسریع هدایت یارانه‌ها به سمت دهک‌های پایین جامعه اثرگذار است.

براساس مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا از روز بیست و چهارم آبان ۹۸،  قیمت بنزین معمولی سهمیه ای هر لیتر ۱۵ هزار ریال، قیمت بنزین معمولی غیرسهمیه ای هر لیتر ۳۰ هزار ریال و بنزین سوپر هر لیتر ۳۵ هزار ریال محاسبه می شود.

بر اساس مصوبه این شورا سهمیه سوخت خودروهایی که در کارت ماشین دوگانه سوز قید شده ۳۰ لیتر درماه، خودروهای تک سوز ۶۰ لیتر درماه است و خودروهای مربوط به دستگاه‌های اجرایی بدون سهمیه و باقیمت آزاد محاسبه می شود.

استان سمنان براساس آخرین سرشماری عمومی نفوس و مسکن دارای بیش از ۷۰۲ هزار نفر جمعیت است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.