علی اکبر صیادجو روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: اجرای طرح سهمیه‌بندی بنزین و مدیریت مصرف سوخت بیشتر بر بخش خدمات تاثیرگذار است و در دیگر بخش‌های اقتصادی کشور تورم‌زا نخواهد بود.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه منابع مالی سرگردان با وجود رکود اقتصادی و فشارهای خارجی از سوی افراد متقاضی در بازار وجود ندارد بنابراین اجرای طرح سهمیه‌بندی بنزین به افزایش قیمت کالاهای نهایی در بازار نمی‌انجامد.

وی خاطر نشان کرد: اکنون مواد اولیه با درایت دولتمردان و درس از تحریم سال‌های گذشته در انبارهای ذخیره کالاهای راهبردی به فراوانی یافت می‌شود.

رئیس هیات امنای بازار سمنان ادامه داد: اجرای طرح سهمیه‌بندی بنزین و مدیریت مصرف سوخت به غیر از بخش خدمات در دیگر بخش‌های اقتصادی کشور تورم‌زا نخواهد بود و با مدیریت اصولی می‌توان شرایط اقتصادی را به نفع اقشار مردم هدایت کرد.

صیادجو اضافه کرد: همواره واکنش‌ها با اجرای طرح‌های اقتصادی در کشور متفاوت خواهد بود و با نظارت‌های دقیق می‌توان برای توسعه کشور اقدام کرد.

وی تصریح کرد: اکنون رکود بی‌سابقه بر بازار عرضه و تقاضای استان سمنان حاکم است که این رکود ارتباطی به اجرای طرح مدیریت مصرف سوخت ندارد.

رئیس هیات امنای بازار سمنان گفت: راهکارهای عملیاتی برای رفع مشکلات اقتصادی کشور لحاظ شود و با کاهش فشارهای خارجی رونق به بازار برمی گردد.

براساس مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا از روز بیست و چهارم آبان ۹۸،  قیمت بنزین معمولی سهمیه‌ای هر لیتر ۱۵ هزار ریال، قیمت بنزین معمولی غیرسهمیه ای هر لیتر ۳۰ هزار ریال و بنزین سوپر هر لیتر ۳۵ هزار ریال محاسبه می شود.
بر اساس مصوبه این شورا سهمیه سوخت خودروهایی که در کارت ماشین دوگانه سوز قید شده ۳۰ لیتر درماه، خودروهای تک سوز ۶۰ لیتر درماه است و خودروهای مربوط به دستگاه‌های اجرایی بدون سهمیه و باقیمت آزاد محاسبه می شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.