علی آذرپور عصر جمعه در گفت و گو با ایرنا، افزود: در روزهای گذشته، ۲ شکارچی غیر مجاز به دلیل شکار در منطقه گیوتنگه سفیدکوه آرسک، توسط نیروهای گشت محیط زیست دستگیر شدند.
وی ادامه داد: از این شکارچیان در منطقه سفید کوه آرسک، یک قبضه سلاح شکاری تک لول کشف شده است. 
آذرپور اظهار داشت: این شکارچی‌های غیرمجاز، پس از اطلاع از نیروهای محیط بان، در حال فرار از محل با خودروی سواری، تعداد هفت لاشه کبک را از خودرو بیرون انداختند که پس از عملیات تعقیب و گریز، عاقبت توسط ماموران یگان حفاظت محیط زیست دستگیر شدند. 
وی افزود: این ۲ شکارچی باتوجه به خسارت های وارده، مبلغ ۱۴ میلیون ریال جریمه نقدی می‌شوند. 
آذرپور گفت: در روز دوشنبه نیز، سه شکارچی در منطقه تالو شیربند با یک قبضه سلاح شکاری دولول و یک قبضه سلاح گلوله زنی رویت شدند که پس از اقدام به دستگیری، یک نفر متواری و ۲ نفر دیگر دستگیر شدند. 
رئیس محیط زیست شهرستان دامغان تصریح کرد: پرونده این چهار فرد متخلف جهت بررسی بیشتر به مراجع قضایی شهرستان ارسال و در حال رسیدگی است.
در ماه گذشته نیز، یک شکارچی در منطقه لارکوه دیباج و ۲ شکارچی در زِراوه قوشه دستگیر شدند. 
منطقه سفید کوه آرسک و تالو شیربند دامغان از جمله مناطق حفاظت شده و شکار ممنوع است که زیستگاه پلنگ، آهو، قوچ میش، کل و بز است.
همشهریان می توانند به محض مشاهده افراد مشکوک و  شنیدن صدای تیر در مناطق حیات وحش مراتب را بلافاصله به یگان محیط زیست اطلاع دهند تا در اسرع وقت به آن رسیدگی شود.

۹۸۵۶/۷۴۰۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.