حجت الاسلام عباس امینی یکشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی افزود: برای برپای آیین رژه در مرکز استان باید تجهیزات لشکر ۵۸ را از شاهرود به سمنان ببرند که این امر پرهزینه‌ بوده و اعتراض مردم را در بر دارد.

وی با بیان اینکه شاهرود در استقرار یگان های نظامی استان سمنان مرکزیت دارد، تصریح کرد: برگزاری رژه در مرکز استان تبعاتی دارد ،بنابر این از مسوولان امر تقاضا می شود در این باره تجدید نظر کنند.

وی حادثه عاشورا را الهام بخش همه قیام ها در طول تاریخ خواند و افزود: از جمله برکات قیام عاشورا همین الهام بخشی بوده که شیعه ، امت اسلام و بشریت از آن درس های قراوانی گرفته اند.

امام جمعه شاهرود با بیان اینکه رزمندگان دفاع مقدس هم از فرهنگ عاشورا الهام گرفته بودند ، یادآورشد: این امر موجب شد با امکانات کم در برابر استکبار ایستادگی کرده و دشمنان به اهدافشان نرسند.

 حجت السلام امینی عزاداری محرم را شادی معنوی خواند و تاکید کرد: باید با برنامه ریزی های لازم جوانان را با فرهنگ عاشورایی که همانا ایثار، جهاد و شهادت است بیشتر آشنا کرد.

هفته دفاع مقدس متعلق به همه مردم است

فرمانده سپاه ناحیه شاهرود هم در این نشست با بیان اینکه برگزاری برنامه های هفته دفاع مقدس به ارتش و سپاه محدود نیست، افزود: ۲۰۰ عنوان برنامه فرهنگی و ورزشی به مناسبت هفته دفاع مقدس با مشارکت دستگاه های اجرایی در شهرستان شاهرود برگزار می‌شود.

سرهنگ محمد خوشقدم از برگزاری روایتگری در ۲۰۰ مدرسه این شهرستان خبر داد و تصریح کرد: اعزام کاروان نمادین به مناطق دفاع مقدس در ۳۰ مدرسه هم در دستور کار است.

وی افزود: در هفته دفاع مقدس پیاده روی و کوهپیمایی با همکاری تربیت بدنی و دستگاه های اجرایی شهرستان هم از دیگر برنامه های پیش بینی شده است.

خوشقدم در باره برگزاری رژه نیروهای مسلح در مرکز استان هم گفت: در این خصوص مذاکراتی با مسوولان امر انجام شده و امید است همانند سال های گذشته در شاهرود برگزار شود.

  سید محمد موسوی مدیر آموزش و پرورش شاهرود هم گفت: سال تحصیلی جدید با حضور ۳۳ هزاردانش آموز در ۲۳۹ مرکز آموزشی آغاز می شود.

موسوی با بیان اینکه یک هزارو ۴۰۰ کلاس درس در شاهرود وجود دارد، افزود: خیران مدرسه ساز در سال گذشته ۲۲ میلیارد ریال وجه نقد و ملک به آموزش و پرورش اهداء کردند.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون هفت طرح مدرسه سازی در شاهرود فعال است، تصریح کرد: برپایی زنگ بازگشایی مدارس، زنگ غنچه ها ویژه نوآموزان پیش دبستانی، زنگ جوانه ها و زنگ شکوفه ها در دستور کار است.

موسوی با بیان اینکه ۲ هزار و۱۰۰نفر نیروی آموزش و پرورش ساماندهی شدند ، اظهار داشت: اجرای طرح "مدرسه صالح " برای رفع عواملی که مانع از تربیت صحیح می شود، در دستور کار قرار دارد.

بررسی طرح صیانت از نهاد خانواده ها، تسریع در ساماندهی فضای مجازی ، بررسی زیر ساخت ها برای اجرای طرح "شاهرود پایتخت کتاب" وفضاسازی شهری در هفته دفاع مقدس و بازگشایی مدارس از دیگر موضوع های این نشست بود.

۱۰۲۳/۶۱۶۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.