سرهنگ عبدالله حسنی روز سه‌شنبه در نشست خبری در سالن جلسات فرماندهی انتظامی استان سمنان افزود: به منظور تحقق شعار سال و رونق تولید، نیروی انتظامی با نظارت و گشت‌زنی شبانه‌روزی، برخورد قاطع با قاچاقچیان و جا به جاکنندگان کالای قاچاق در محورهای ارتباطی استان را در دستور کار قرار داده است.

وی خاطر نشان کرد: تخلف‌ها در فضای مجازی در استان سمنان در پنج‌ماه گذشته به نسبت مدت مشابه سال گذشته ۱۳۸ درصد افزایش یافت و از مجموع تخلف‌های انجام‌شده در این بخش ۷۰ درصد مربوط به سوءاستفاده‌های مالی بود.

فرمانده انتظامی استان سمنان با بیان اینکه ۹۸ درصد از پرونده‌های مرتبط با تخلفات در فضای مجازی به نتیجه ختم شده است، گفت: با افزایش آموزش و راهکارهای علمی، هرگونه تخلف در فضای سایبری از سوی نیروی انتظامی استان رصد می شود.

کاهش ۵۰ درصدی جرائم خشن در سمنان

حسنی با اشاره به کاهش ۵۰ درصدی جرائم خشن در سمنان از ابتدای فروردین ۹۸ تاکنون در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ،ادامه داد: اراذل و اوباش به هیچ عنوان توان جولان در استان را ندارند.

وی تصریح کرد: در چهارسال گذشته ۳۰ تن مواد مخدر در سمنان کشف شد که این امر نشان از تلاش شبانه‌روزی نیروی انتظامی برای برخورد با قاچاقچیان در استان است.

حسنی اضافه کرد: از ابتدای فروردین تا پایان تیر ۹۸ بیش از ۶ هزار تن انواع موادمخدر در استان سمنان  کشف شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۱۸ درصد افزایش یافت.

فرمانده انتظامی استان سمنان گفت: ۷۵ درصد انواع سرقت ها در استان سمنان از نوع خرد است، سرقت خرد از نوعی است که ارزش وسایل به سرقت رفته کمتر از ۱۰ میلیون ریال برآورد باشد.

سال ۹۷ به منظور تحقق منویات رهبری و مبارزه با قاچاق کالا و ارز با کمک نیروی انتظامی، کالای قاچاق به ارزش ۵۴۹ میلیارد ریال در استان سمنان کشف شد که این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۶ حدود ۲۶۲ درصد افزایش داشت.

بالغ بر چهار تُن و ۶۹۰ کیلوگرم انواع موادمخدر در بهار ۹۸ در استان سمنان کشف شد که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۲۶۵ درصد افزایش یافته است.

۷۳۳۹/۶۱۰۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.