ایرج مصطفوی عصر شنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: بر اساس تحلیل آخرین تصاویر ماهواره‌ای و نقش‌های پیش‌یابی، برای ۷۲ساعت آینده با افزایش ابرهای همرفتی در ساعات بعد از ظهر و در برخی ساعات وزش باد شدید و در برخی نقاط به ویژه ارتفاعات و نواحی شمالی، مه آلودگی و بارش‌های رگباری گاهی با رعد و برق در این استان دور از انتظار نیست. 

وی بیان‌کرد: وزش باد به همراه خیزش گرد و خاک در برخی نقاط به ویژه نیمه شرقی و جنوبی و نواحی مرکزی استان سمنان از شدت بیشتری برخوردار است.

سرپرست اداره کل هواشناسی استان سمنان ادامه‌ داد: دمای هوای این استان از روز دوشنبه، بیست و یکم مرداد تا پایان هفته به طور محسوس کاهش می‌یابد.

وی ابرازداشت: در ۲۴ ساعت گذشته، کمینه دمای هوای مرکز استان ۲۶ و بیشینه دمای آن ۳۸ درجه سانتیگراد بود.

وی اضافه کرد: رضوان با کمینه ۱۳ درجه سانتیگراد خنک‌ترین و حسینان با حداکثر دمای ۴۱ درجه سانتیگراد، گرم‌ترین نقاط استان سمنان گزارش شد.

سرپرست اداره کل هواشناسی استان سمنان با اشاره به گزارش وضعیت هوای این استان در ۲۴ ساعت گذشته، اظهار داشت: بیشترین سرعت وزش باد در استان مربوط به دامغان و میامی با ۴۹ کیلومتر بر ساعت بود.

سامانه هواگوی ۱۳۴ آماده ارائه اطلاعات هواشناسی و پیش بینی‌های جوی سمنان در تمام اوقات شبانه روز است، اداره کل هواشناسی استان دارای ۹ ایستگاه سینوپتیک، ۱۵ ایستگاه اقلیم شناسی و ۵۰ ایستگاه باران‌سنجی در نقاط مختلف است.

۹۸۹۱/۶۱۰۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.