عباس بابایی عصر پنجشنبه به خبرنگاران در سمنان ابراز داشت: این جشنواره با عنوان «ولایت علوی اکمال دین نبوی» به مناسبت عید سعید قربان و عید غدیرخم به مدت پنج روز در شهر سمنان برپا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه جشنواره هفته ولایت روز دوشنبه ۲۱ مرداد در مسکن مهر، شهرک بهاران این شهر آغاز می‌شود، گفت: این جشنواره  در روزهای ۲۸،۲۷ و ۳۰ مرداد در حسینه اعظم، میدان امام علی(ع)، کدیور جنب امامزاده زکریا(ع) و بلوار شریف واقفی برگزار می‌شود.

سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری سمنان هدف از برگزاری جشنواره بزرگ «هفته ولایت» ایجاد و افزایش نشاط اجتماعی در شهر عنوان کرد.

بابایی با اشاره به برگزاری جشن در روز عید قربان ابراز داشت: این آئین نیز به مناسبت عید قربان با عنوان «جشن بندگی و روز پیروزی وظیفه بر غریضه» در محل مسکن مهر، شهرک بهاران این شهر برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه برنامه‌های متعددی به مناسبت عید بزرگ غدیر خم و گرامیداشت دهه ولایت در سمنان تدارک دیده‌شده است، افزود: برگزاری جشنواره بزرگ «عید ولایت»همزمان در شب عید سعید غدیر خم در میدان امام خمینی(ره) از جمله این برنامه‌ها است.

سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری سمنان اضافه کرد: ابراز مودت و محبت نسبت به اهل‌بیت(ع)، ترویج و نهادینه کردن فرهنگ غدیر در جامعه و بزرگداشت اعیاد مذهبی و ایجاد فضای معنوی و شاد در سمنان از دیگر اهداف برگزاری این جشن‌ها در سمنان است.

بابایی عید غدیر خم را یکی از اعیاد بزرگ مسلمانان عنوان کرد و گفت: واقعه خم جایگاه ولایت را در جامعه اسلامی به‌خوبی نشان می‌دهد.

سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری سمنان اجرای برنامه‌ توسط چهره‌های طنزپرداز کشور، مسابقه حضوری و برپایی برنامه‌های شاد موسیقی، حضور هنرمندان برجسته کشوری را از جمله برنامه‌های این جشنواره معرفی کرد.

از روز عید قربان تا عید غدیرخم در ایران به نام هفته امامت و ولایت نام گرفته است.

۹۸۹۱/۷۴۰۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.