سید محمد قاسمی روز چهارشنبه به خبرنگاران در سمنان ابراز داشت: بهینه‌سازی و صرفه‌جویی در آبیاری فضای سبز شهری با جدیت تمام در دستور کار این سازمان قرار گرفته و به همین منظور راندمان آبیاری فضای سبز شهری تا ۷۰ درصد بهبود یافته است.

وی با اشاره به اینکه جایگزینی گیاهان پوششی مقاوم به کم آبی به جای چمن، تاثیر به سزایی در کاهش میزان آبیاری شهری داشته است، افزود: گیاهان پوششی و درختچه‌های مقاوم به خشکی، برای شادابی و طراوت نیاز به آب کمی دارند.

قاسمی با بیان اینکه معاونت اجرایی این سازمان اقداماتی را به منظور بهینه‌سازی و صرفه‌جویی در مصرف آب برای آبیاری فضای سبز شهری انجام داده است، خاطر نشان کرد: کاهش سطح کاشت چمن در فضای سبز شهری، تغییر الگوی کاشت، استفاده از گیاهان پوششی و گیاهان با نیاز آبی‌ کم نیز از تدابیر در دست اقدام است.‌

امور خدمات شهر سمنان مرکز استان سمنان با حدود ۲۰۰ هزار نفر جمعیت توسط دو منطقه شهرداری اداره می شود، میانگین سرانه فضای سبز در کشور ۵.۹ مترمربع و در شهر سمنان ۱۵ مترمربع برای هر شهروند است.

یکی از معیارهای سنجش و تعیین شهرهای پایدار و پویا، برخورداری از حداقل سرانه فضای سبز است که در ایران وزارت مسکن و شهرسازی با درنظرگرفتن کلیه شرایط اکولوژیکی و آب و هوایی سرانه ۱۲-۷ متر مربع رابرای نقاط مختلف کشور تعیین نموده است .

شهر سمنان با جمعیتی بالغ بر ۱۲۰۰۰۰ نفر در سال ۱۳۸۵ و مساحت حدود ۷۳۴۳۵۱ متر مربع فضای پارک و بوستان دارای سرانه متوسط ۶ متر مربع پارک و ۱۴ متر مربع فضای سبز شهری برای هر شهروند بوده که این ارقام فاصله زیادی تا سرانه استاندارد فضای سبز در سطح بین المللی (۲۵-۲۰ متر مربع) دارد.

۹۸۹۱

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.