حشمت الله عسگری عصر یکشنبه در دیدار جمعی از فعالان‌ اقتصادی سمنان با اشتفان شولتز سفیر اتریش در تهران در سالن جلسات اتاق بازرگانی سمنان افزود: تحریم‌ها، ایران را برای مقابله با آن‌ها محکم‌تر می‌کند و تولید داخلی در ایران رونق خواهد گرفت.
وی خاطر نشان کرد: تجربه نشان داده است که هرچقدر تحریم‌ها بیشتر باشد ایران قدرتمندتر می‌شود و با برنامه‌ریزی اصولی روز به روز اقتصاد کشور در مقابل تحریم‌ها مقاوم‌تر می‌شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان اضافه کرد: فناوری‌های روز جهان با وجود فشارهای خارجی در کشور بومی سازی می‌شود و اروپا و آمریکا به واسطه تحریم‌ها باید نگران از دست دادن بازار بزرگ ایران باشند.
وی تصریح کرد: سمنان از استان‌های راهبردی کشور است و به دلیل قرار گرفتن در جاده اصلی شرق به غرب و شمال به جنوب کشور ظرفیت قابل توجه برای سرمایه گذاری دارد.
عسگری ادامه داد: به دلیل وسعت این استان، زمین‌های ارزان برای سرمایه‌گذاری در اختیار فعالان‌ اقتصادی قرار می گیرد و سرمایه‌گذاران برای اجرای طرح‌های اقتصادی و توسعه‌ای از این منابع استفاده کنند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان گفت: جنگل ابر و دریاچه‌های نمکی از جمله ظرفیت‌های گردشگری و اقتصادی  سمنان است که کشور اتریش می تواند در این بخش سرمایه‌گذاری ویژه ای در استان داشته باشد.
وی افزود: یک ششم از جمعیت سمنان را جامعه‌ دانشگاهی تشکیل می دهد که این امر به توسعه اقتصادی و اجتماعی استان کمک کرده است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان گفت: انتقال آب خزر به سمنان از طرح‌های مهم در کشور به شمار می رود که کشور اتریش می تواند در این بخش با ایران همکاری‌ کند.
اشتفان شولتز سفیر اتریش در تهران روز یکشنبه به منظور دیدار با علیرضا آشناگر استاندار سمنان و بررسی ظرفیت‌های اقتصادی در قالب سفر یکروزه به استان سمنان سفر کرد.
۷۳۳۹/۷۴۰۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.