سرهنگ محمد حسن سلامی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با پیگیری‌های انجام‌شده اعتبارهای تصویب شده سفر رئیس جمهوری در سالجاری برای اجرای طرح عمرانی و موزه‌آرایی مرکز فرهنگی دفاع مقدس سمنان تخصیص می یابد.

وی خاطر نشان کرد: این اعتبارها قرار بود به مدت ۲ سال به اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان پرداخت شود اما با دستور علیرضا آشناگر استاندار سمنان تمامی این اعتبارها در سالجاری اختصاص می یابد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان سمنان ادامه داد: تاکنون شهرداری سمنان ۵۰ میلیارد ریال برای محوطه سازی مرکز فرهنگی دفاع‌مقدس سمنان هزینه کرده که با برگزاری مناقصه جدید ۵۰ میلیارد ریال دیگر برای تکمیل این طرح تخصیص می یابد.

سرهنگ سلامی اضافه کرد: تا سه ماه آینده یادمان شهدای دفاع مقدس این مجتمع فرهنگی به بهره برداری می رسد و عملیات عمرانی این طرح ۹۰ درصد تاکنون پیشرفت فیزیکی دارد.

وی اضافه کرد: در سالجاری همچنین ۲۰ میلیارد ریال دیگر از محل منابع سالانه اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان هزینه می‌شود و مسئولان با وجود مشکلات اقتصادی برای تکمیل این طرح مهم فرهنگی استان همدل هستند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان سمنان گفت: براساس زمان‌بندی های انجام شده عملیات تکمیل ساختمان و تجهیز مرکز فرهنگی دفاع مقدس سمنان تا پایان امسال به اتمام می‌رسد.

ساخت مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس سمنان در سفر سال ۱۳۸۵ رهبر معظم انقلاب به استان تصویب و در ۱۳۸۷ عملیات اجرایی آن در ۱۲۰ هزار متر مربع آغاز شد.
استان سمنان در دفاع مقدس سه هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

۷۳۳۹/۷۴۰۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.