نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه سمنان درگذشت آیت‌الله‌ سید محمد حسینی شاهرودی از مراجع تقلید شیعه را تسلیت گفت.

به گزارش ایسنا-منطقه سمنان، آیت‌الله سیدمحمد شاهچراغی در پیامی که به محضر رهبری فرزانه انقلاب نگاشته شده، رحلت این مرجع عالم تشیع را تسلیت گفته است.
متن کامل این پیام بدین شرح است:

محضر مبارک رهبر عظیم الشان انقلاب اسلامی

حضرا آیت الله العظمی الامام خامنه ای مدظله العالی

خبر درگذشت عالم وارسته، فقیه عالیقدر، حضرت آیت‌الله‌ سید محمد حسینی شاهرودی (رضوان الله تعالی علیه) فرزند برومند مرجع فقید جهان تشیع حضرت آیت الله العظمی سید محمود حسینی شاهرودی، موجب تالم و تاثر خاطر اینجانب، علما، حوزه های علمیه قم، نجف و مردم شریف و شهید پرور استان به ویژه شهرستان عالم پرور شاهرود گردید .

ایشان در سایه محیط معنوی و پاک، نزد والد ماجد و والده ماجده خویش ریشه‌های ایمان و تقوی و تعالیم اسلامی را در وجودشان مستحکم کرد تا آنجا که پدر بزرگوارشان در وصف ایشان فرمودند: "سید محمد در تطبیق اخلاقیات و احکام اسلامی ضرب المثل بودند و به صدق لهجه و خلوص نیت اشتهار داشتند ."

ضایعه مولمه ارتحال این عالم ربانی را به محضر حضرت بقیه الله الاعظم ارواحنا فداه و آنجناب و فرزندشان حضرت آیت الله سید عبدالهادی و اخوی گرامی شان حضرت آیت الله سید حسین حسینی شاهرودی و بیت مکرمشان و حوزه های علمیه قم، نجف، علما و ائمه جمعه استان بویژه مردم شهید پرور و انقلابی شهرستان شاهرود تسلیت عرض نموده.طول عمر همراه با صحت و سلامتی برای آن رهبر عظیم الشان و مقتدای جهان تشیع و رحمت واسعه الهی را برای آن عالم عامل و صبر جمیل و اجر جزیل را برای بازماندگان از درگاه خداوند متعال مسالت دارم .

به گزارش ایسنا-آیت‌الله‌ سید محمد حسینی شاهرودی از مراجع شیعه و فرزند آیت‌الله‌ سید محمود حسینی شاهرودی از مراجع بزرگ عالم تشیع بود که در 94 سالگی دار فانی را وداع گفت . وی از علمای بزرگی است که تبار شاهرودی داشته و از این رو از افتخارات استان سمنان نیز محسوب می‌شود.

سید محمد حسینی شاهرودی متولد 1304 نجف بود. وی از چنان جایگاه علمی در نزد پدرش برخوردار بوده که آیت‌الله العظمی سید محمود حسینی شاهرودی پدر بزرگوارش در سال 1347 هجری شمسی مقلّدین خود را در احتیاطات مسائل شرعی به او ارجاع می‌داد.

 

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.