نماینده ولی فقیه در استان و امام‌ جمعه سمنان معتقد است که مدیران باید در صف اول نمازجمعه باشند.

به گزارش ایسنا-منطقه سمنان، آیت‌الله سیدمحمد شاهچراغی در جلسه شورای اداری استان با اشاره به اهمیت نمازجمعه اظهار کرد : نماز جمعه، پایگاه بندگی و عبادت، تعلیم و تعلم، تقوا و نهاد فرهنگی در خدمت مردم و بازوی نظام است.

وی با طرح این پرسش که مدیران استان، سهم خود را در حضور و تقویت نماز جمعه که پایگاه وحدت، عبادت، تعلیم و تعلم و تقواست ، چقدر می بینند؟ افزود: در گردهمایی ائمه جمعه شهرستان‌ها، گِلِه‌مندی هایی از حضور کم رنگ مدیران در نماز جمعه مطرح بود لذا نیاز است تا مدیران به صورت پر رنگ‌تر در این فریضه عبادی و سیاسی شرکت کنند.

امام جمعه سمنان با کم دانستن سهم مدیران از نمازهای جمعه از نمازجمعه به مثابه پایگاه وحدت و رحمت نام برد و ادامه داد: نهاد نماز جمعه یکی از نهادهای مهم و خوب انقلاب است و امروز به حمد الله بیش از ۹۰۰ نماز جمعه در کشور برگزار می‌شود .

شاهچراغی بر لزوم مردمی بودن مدیران در جمهوری اسلامی تاکید و تصریح کرد: مردمی بودن باید از ویژگی‌های مسئولین در استان باشند و هیچ‌ پایگاهی مردمی‌تر از نماز جمعه وجود ندارد.

وی ضمن توصیه مدیران به تقویت نمازهای جمعه اضافه کرد: حضور مدیران در نمازهای جمعه مفید است و مدیران هنگامی که در نماز جمعه و در بین مردم قرار می‌گیرند، مردم نیز برای آنانعای خیر می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه امام راحل(ره)، سنت‌های فراوانی را احیا کردند که قبل از پیروزی انقلاب از این سنت‌ها خبری نبود، گفت:  در واقع حضرت امام(ره)، مصداق بارز این‌ سخن گهربار حضرت محمد(ص) شدند که هر کس اقدام نیکویی را سنت‌گذاری کند، دو اجر سنت‌‌گذاری و اجر کسانیکه به این سنت عمل می‌کنند را خواهد برد.

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.