به گزارش ایرنا، علیرضا آشناگر روز شنبه در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه و ستاد اقتصاد مقاومتی استان در سالن یادگار امام استانداری، با اشاره به اینکه بهره گیری از ظرفیت های قانونی اعتبارات ملی ملاک ارزیابی مدیران است، بیان کرد: مدیران اجرایی و فرمانداران هر شهرستان ظرفیت های قانون بودجه را مطالعه کنند و معاونان برنامه ریزی باید مسلط به مبانی قانونی برای جذب هر چه بهتر بودجه تلاش کنند.
استاندار سمنان با تاکید بر اینکه مسوولان ظرفیت قانون بودجه را در نظر بگیرند و پیگیر جذب هرچه بیشتر آن باشند، افزود: ملاک ارزیابی مدیران استان سمنان بهره گیری از ظرفیت های قانونی و رایزنی با وزیران مرتبط برای جذب اعتبارات ملی است.

** توسعه کشت گلخانه ای مبتنی بر تحقیقات باشد
استاندار سمنان با اشاره به نوع اقلیم و خشکسالی در سمنان، یادآور شد: با وجود اینکه 2 درصد از پهنه سمنان به کشاورزی اختصاص دارد، اما این بخش ارزش افزوده مطلوبی را برای استان دارد بنابراین نیازمند توجه است.
استاندار سمنان با تاکید بر توسعه کشت گلخانه ای به منظور بهره وری بیشتر از منابع آبی، بیان کرد: سهم هر شهرستان در سطح زیر کشت گلخانه ای مشخص شود و فرمانداران برای توسعه آن تدابیر و برنامه ریزی مطلوب داشته باشند.
وی ارائه الگوی کشت در استان سمنان را به منظور بهبود استفاده از آب ضروری برشمرد و گفت: متناسب با توسعه کشت گلخانه ای، اقدام های ترویجی و آموزشی با همکاری مراکز فنی و حرفه ای و تحقیقاتی انجام شود.
استاندار سمنان ادامه داد: بانک ها در ارائه تسهیلات به گلخانه ها همکاری لازم را داشته باشند، چرا که گسترش فضای گلخانه ای و کشت متراکم یکی از طرح های اولویت دار استان سمنان است.
وی تصریح کرد: اولویت گذاری پرداخت تسهیلات توسط بانک های عامل برای توسعه کشت گلخانه ای به منظور رونق اقتصادی و اشتغالزایی لازم است.
آشناگر با تاکید بر بهره گیری از فناوری های روز دنیا در توسعه کشت گلخانه ای در این استان، اضافه کرد: باید در توسعه طرح های اولویت دار از علم روز و تجربه دیگران استفاده کرد، کشت گلخانه ای نباید به صورت سنتی در این استان اجرا شود چرا که هزینه ها را افزایش می دهد.

** استفاده از ظرفیت اوراق تسویه
استاندار سمنان با بیان اینکه سهم استان از اوراق تسویه 470 میلیارد ریال بود که 440 میلیارد ریال آن جدب شد، تاکید کرد: دستگاه ها از ظرفیت اوراق تسویه برای انجام تعهداتشان بهره گیرند.
وی تاکید کرد: دستگاه ها از ظرفیت قانونی اوراق تسویه و منابعی که دولت در اختیار دارد به منظور تبدیل درآمد برای شهرداری ها استفاده کنند.
آشناگر با اشاره به ابلاغ اعتبار امسال، تصریح کرد: با توجه به اینکه دستورالعمل اعتبارات هنوز وصول نشده، فرمانداران پیرامون 700 شاخص اعلام شده با هماهنگی صاحبنظران و مسوولان دستگاه ها در زمینه ضرورت داشتن یا نداشتن نظرات را اعلام کنند.

** خسارت 2 هزار میلیارد ریالی سیل
استاندار سمنان با اشاره به بارش های سیل آسا در ابتدای سال 98، گفت: سیل و برف به استان سمنان 2 هزار میلیارد ریال خسارت زده است.
وی بیان کرد: وضعیت مطالعات کالپوش تا 10 روز آینده تعیین تکلیف تا کار ساخت و ساز آغاز شود.
آشناگر با اشاره به خسارت در مناطق تلوبین و سرکویر، خاطرنشان کرد: ساخت و ساز زیربناها در این مناطق نیز باید آغاز شود.
وی با بیان اینکه زیرساخت های لازم در مناطق یادشده باید توسط فرمانداری ها ایجاد شود، افزود: فرمانداران از محل اعتبارات برای این مناطق تعریفی داشته باشند تا هر چه زودتر مشکلات مردم حل شود.
آشناگر به ضرورت توجه به طرح های آبخیزداری اشاره و خاطرنشان کرد: این طرح ها یک عملکرد پدافندی، کم هزینه با بهره وری بالا با توجه به کمبود آب استان سمنان است.

** جذب اعتبارات سفر رییس جمهوری
استاندار سمنان گفت: دستگاه های اجرایی پیگیر جذب اعتبارات سفر رئیس جمهوری به استان سمنان باشند.
به گزارش ایرنا، جلسه شورای برنامه ریزی و اقتصاد مقاومتی استان سمنان با حضور احمد همتی رئیس مجمع نمایندگان استان سمنان و جمعی از مسوولان استان برگزار شد و در این جلسه در خصوص ارائه تسهیلات از سوی بانک ها برای توسعه کشت گلخانه ای و زمین های آستان قدس رضوی، پساب سمنان، صنایع تبدیلی، خرید گندم و مسایل زیست محیطی گفت و گو شد.
9891/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.