مهدی نوروزی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: افزایش بزهکاری های اجتماعی مانند تصادف های ساختگی در یک جامعه از مسایل اقتصادی و دورشدن از اصول اخلاقی تاثیر می پذیرد.
وی خاطر نشان کرد: اوایل دهه 90 شمسی تشکیل پرونده تصادف های ساختگی در استان سمنان بسیار کم بود اما سال 97 تشکیل پرونده های از این دست در پزشکی قانونی افزایش یافت.
مدیرکل پزشکی قانونی استان سمنان گفت: افراد سودجو و متخلف در بعضی موارد برای گرفتن دیه به شکستن دست یا پای خود اقدام می کنند که در دهه های گذشته شاهد این میزان از عمق جراحات نبودیم.
نوروزی ادامه داد: رانندگان وسایل نقلیه در زمان رانندگی مراقب افراد سودجو و رفتارهای ناهنجار برای ایجاد تصادف های ساختگی باشند.
وی اضافه کرد: در سال های اخیر آسیب های سطحی بدنی در تصادف های ساختگی کمتر شده و کلاهبرداران با جراحات عمیق بر بدن خود درصدد متقاعد کردن پزشکی قانونی برای تایید تصادف هستند.
نوروزی گفت: تصادف ساختگی بر اساس قانون راهنمایی و رانندگی جرم است و با متخلفان و کلاهبردان برخورد قضایی می شود.
مدیرکل پزشکی قانونی استان سمنان افزود: با توجه به تغییر نوع کلاهبرداری در سال های گذشته، کارکنان این اداره کل آموزش های لازم را فرامی گیرند و با دقتی قابل توجه برای جلوگیری از کلاهبرداری در زمینه تصادف های ساختگی اقدام می کنند.
به گزارش ایرنا، سال گذشته 19 هزار و 800 نفر در پزشکی قانونی سمنان معاینه بالینی شدند.
7339/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.