مهدی قره‌شیخلو شامگاه چهارشنبه در خاتمه مراسم تحلیل از چهره های قرآنی استان سمنان در مجتمع فرهنگی ولایت تبلیغات اسلامی در گفت و گو با ایرنا، افزود: دولت و مجلس شورای اسلامی به بودجه قرآنی سازمان ها به همان اندازه که برای بودجه سایر حوزه ها ارزش قائل هستند توجه کنند.
وی با اشاره به اینکه بودجه قرآنی در سال های اخیر با نوسان های شدیدی مواجه بود، تصریح کرد:‌ این مساله آسیب شدیدی به فعالیت های قرآنی در کشور وارد می کند.
رئیس سازمان دارالقرآن کریم سازمان تبلیغات اسلامی کشور به جنگ نرم دشمنان علیه نظام اشاره و تصریح کرد: دشمنان کشور با فعالیت ها در بخش های مختلف به خصوص فضای مجازی سعی دارند اهداف و آفت های مدنظر خود را در فرهنگ اسلامی ایرانی کشور جا بیندازند.
وی تاکید کرد: باتوجه به این موضوع، آموزه های دینی می تواند جوانان جامعه را از این آفت ها مصون سازد.

** اهداف و برنامه های دارالقرآن کریم
قره شیخلو ادامه داد: توسعه آموزش های عمومی و تخصصی یکی از اهداف این سازمان است و بیش از 400 هزار نفر در سال 97 تحت پوشش آموزش های تخصصی و عمومی سازمان دارالقرآن کریم قرار گرفتند.
رئیس سازمان دارالقرآن کریم سازمان تبلیغات اسلامی کشور افزود: 160 کارگاه سبک زندگی قرآنی در سال 97 در سراسر کشور برگزار شد که امسال تعداد آن افزایش می یابد.
وی تصریح کرد: هفت منبع آموزشی توسط دارالقرآن کریم در سال گذشته تهیه و تدوین شده که برای اولین بار امسال در منابع آموزشی این سازمان قرار می گیرد.
قره شیخلو با بیان اینکه 2 هزار موسسه قرآنی در کشور فعال است، خاطرنشان کرد: هفت هزار خانه قرآن شهری و روستایی در سراسر کشور وجود دارد.

** آزمون حفظ تخصصی قرآن با 10 هزار شرکت کننده
رئیس سازمان دارالقرآن کریم سازمان تبلیغات اسلامی کشور یادآور شد: امسال اولین مرحله آزمون حفظ تخصصی با حضور 10 هزار شرکت کننده در 13 آبان برگزار می شود.
قره شیخلو گفت: آزمون های حفظ عمومی قرآن نیز برای افزایش افراد تحت پوشش در برنامه های امسال این سازمان گنجانده شده است.
به گزارش ایرنا، سومین مراسم تجلیل از چهره های قرآنی استان سمنان باهدف ترویج و نشر فرهنگ غنی قرآن کریم، ایجاد اشتیاق و حرکت عمومی برای انس با کلام الله مجید، ایجاد انگیـزه برای فعالان و نخبگان قـرآنی و الگوسازی چهره‌های قرآنی برای اقشار مختلف به‌ ویژه نوجوانـان و جـوانان با حضور مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان و جمعی از مدیران برگزار شد.
در این مراسم از 25 فعال در زمینه های قرآنی تجلیل شد.
9891/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.