به گزارش ایرنا، پنجمین دوره رقابت های کشوری موشک های آبی به مدت 2 روز و در سه رشته ارتفاع، برد و هدف با حضور دانشجویانی از 13 دانشگاه کشور آغاز شد.
محمود عبدوس در گفت و گو با ایرنا درباره این رقابت ها خاطرنشان کرد: 87 دانشجو در قالب 28 تیم از 13 دانشگاه کشور در مسابقات موشک های آبی کشور در دانشگاه سمنان با هم به رقابت می پردازند.
وی با اشاره به اهداف برگزاری رقابت های کشوری موشک های آبی، تصریح کرد: تقویت استعدادهای فنی و مهندسی در زمینه آیرودینامیک و توانمندسازی در استفاده از قوانین طراحی مکانیک، از اهداف برگزاری این رقابت مهیج در بین دانشجویان است.
دبیر برگزاری رقابت موشک های آبی کشور در دانشگاه سمنان یادآور شد: موشک های آبی با استفاده از بطری های پلاستیکی ساخته شده و به واسطه آب و فشار هوا پرتاب می شوند.
وی تاکید کرد: موشک هایی که با دماغه تیز طراحی شده باشند، در این رقابت ها امتیاز منفی کسب می کنند.
عبدوس خاطرنشان کرد: رقابت موشک های آبی کشور در دانشگاه سمنان امروز در 2 رده ارتفاع و برد‌ و فردا دوشنبه نهم اردیبهشت در رده اهداف برنامه ریزی شده است.
دبیر برگزاری رقابت موشک های آبی کشور در دانشگاه سمنان افزود: پنجمین دوره رقابت های کشوری موشک های آبی با معرفی نفرات برتر عصر فردا دوشنبه به اتمام‌ می رسد.
به گزارش ایرنا، چهارمین دوره رقابت های کشوری موشک های آبی با حضور 33 تیم از 10 دانشگاه کشور 26 تا 28 اردیبهشت 97 در دانشگاه سمنان برگزار شده بود.
دانشگاه سمنان از نظر علمی و پژوهشی رتبه سیزدهم کشور را دارد، حدود 12 هزار دانشجو شامل پنج هزار دانشجو در مقاطع تحصیلات تکمیلی، هفت هزار دانشجو در مقطع کارشناسی و بقیه در مقطع کاردانی در دانشگاه سمنان تحصیل می‌کنند.
9891/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.